Keress egy receptre, vagy összetevőre

ÉDES MÁRVÁNYOS KALÁCS SÜTŐTÖK TÖLTELÉKKEL


Ez a mutatós, napsütést idéző kalács eredetileg egy kínai vagy japán oldalon jelent meg, édes és sós változatban is süthető. Rendkívül finom, ajánlom mindenkinek elkészíteni. Puha, kellemes ízű és állagú, nem túl édes finomság. Akinek két formája van, szerintem jobban jár, ha dupla adagot készít, még az is kevés lesz! :)


KALÁCS:

300 g liszt
60 g cukor (sós változatnál annyi cukrot használjunk, amivel felfuttatjuk az élesztőt)
kiskanál só
1,5 teáskanál szárított élesztő vagy egy 50 g-os élesztő 1/3-a,
100 ml tej
80 ml víz
30 g vaj

TÖLTELÉK:

kb 200 g sült tökpüré (megsütünk egy egész, szeletekre vágott sütőtököt és abból lemérjük)
50 g cukor (sós változatnál a cukrot hagyjuk ki, sózzuk, fűszerezzük ízlés szerint)
30 ml tej
15 g vaj
15 g keményítő

10x25 cm-es sütő forma
olaj a forma kikenéséhez

Nyugodtan készíthető a megszokott módon, tálban a dagasztás, élesztő felfuttatása a megszokott módon, én most kenyérsütő gépet használtam a dagasztáshoz és kelesztéshez.
A kenyérsütő üstjébe öntöttem a meleg tejet a vízzel és belemostam az élesztőt, megszórtam kevés cukorral.

10 percig hagytam felfutni, addig is levegőssé szitáltam egy tálba a lisztet. Hozzáadtam a tejes élesztőhöz a lisztet, cukrot, sót és a puha vajat, melyet előtte pár másodpercig mikrohullámú sütőben meglágyítottam. A gép programját elindítottam, miután bedagasztotta a kalácstésztát, hagytam benne megkelni legalább a duplájára.
Addig is elkészítettem a tölteléket- egy mikrózható tálkába sorakoztattam a sütőtököt, cukrot, puha vajat és a keményítőt, hozzáöntöttem a tejet, majd jól átkevertem. 


Ezt a keveréket körülbelül 1 percig melegítettem a mikróban a legnagyobb hőmérsékleten, kivettem, átkevertem és újabb 1 percre visszatettem, újra átkevertem kanállal.

A gépben megkelt tésztát finoman átgyúrtam táblán, letakarva még pihentettem 15 percet. Téglalappá nyújtottam oly módon, hogy a hosszabb része kétszer hosszabb legyen a rövidebb oldalánál. Ráraktam, szétkentem rajta egy kanál hátlapjával a tölteléket, a nyújtott lap szélén 1 cm-t kihagyva. Ha nagyon sűrűnek találják, pár másodpercre mikróba lehet tenni a sütőtökös krémet melegedni, hogy felengedjen és könnyebben kenhető legyen.


A lapot gondolatban hosszában 3 felé osztottam és a bal 1/3-át ráhajtottam a második harmadra.


Erre hajtottam jobbról a 3. harmadot.


Most alulról hajtottam fel 1/3-ot a 2/3-ra, majd felülről a fennmaradt részt lehajtottam rá. 



Letakarva 5 percet pihentettem, magam is közben szusszantva egyet, pihenésképpen kiolajoztam a kb 10x25 cm-es kekszsütőmet.
Körülbelül 1 cm-re nyújtottam a tésztát, olyasmi hosszan, mint a kekszformám, hosszában 2 egyenlő részre vágtam. 
Mindkettőt 3 felé vágtam úgy, hogy a felső részénél 1,5 cm-t nem vágtam végig, egyben hagytam. 


Mindkét tésztát befontam. 


Belehelyeztem a formába az egyiket, aztán ráfektettem a tetejére a másik fonatot. 


Letakarva hagytam a duplájára kelni. A kenyérkét 180-190C fokon írták elő sütni, én, ismerve a sütőmet, 175-180C fok közé állítottam be és 35-37 perc alatt szép barnára sütöttem.



Rácsra téve hagytam kihűlni. Nem bírtam kivárni, amíg kihűl, leszeltem egy szeletkét megkóstolni :) Mennyei volt az íze!


A kész töltött kalács tetejét gyorsan lekentem egy ecset segítségével cukor és tej keverékével (fél dl tej + 1 kávéskanál cukor).



Ez a mennyiség egy szempillantás alatt elfogyott, nemcsak csodaszép, napsütötte kalács, de rendkívül finom is. Az utolsó szeleteket vajjal megkenve ettük. Istenien finom!

Forrás innen, diana1616


Facebookon is követhetőek a receptjeim :)

vicuska13.blogspot.hu

6 megjegyzés:

Katalin írta...

De szép lett a kalácsod! Finom lehet benne a sütőtökös töltelék :-)

Megsütöttem a töpörtyűs pogácsádat, egy kis változtatással, mert én hajtogattam :-) Köszi a receptet! Nagyon finom lett, nem tudom láttad-e már:
http://katalin-konyha.blogspot.hu/2016/11/hajtogatott-toportyus-pogacsa.html

Vicuska írta...

Nagyon finom a töltelék, érdekes, hogy nem érződik ki markánsan a sütőtök íze. Köszönöm, hogy szóltál, mostanában nem volt időm nézelődni a blogokon. Ez a két variáció gyönyörű lett, Katalin! Utólag is boldog neved napját kívánok szeretettel!

Katalin írta...

Áldott, szép karácsonyt kívánok az egész családnak, Neked pedig nagyon boldog névnapot!

Vicuska írta...

Nagyon szépen köszönöm, Katikám! Boldog, békés Karácsonyt!

Jolika-Marsalik Bökényi írta...

Ma megsütöttem, nagyon- nagyon finom lett! Köszönöm, Éva
!

Vicuska írta...

Köszönöm, Jolika, hogy olvasóm vagy és hogy visszajeleztél :) Örülök, hogy ízlett!

Legnépszerűbb receptjeim:

Közreműködők