Keress egy receptre, vagy összetevőre

EPER TORTA, SÜTÉS NÉLKÜL


Ez a torta egy üde, könnyű és könnyed, nyári, gyümölcsös finomság! Gyorsan készül! Mindenféle idénygyümölccsel gazdagíthatjuk! Tejföl helyett lehet mascarponét és tejszínt használni, joghurtot.


A forma mérete: 11x28 cm tégla alakú üvegforma, amely lefelé enyhén szűkül


1 kg friss, zamatos földieper (többféle más gyümölcsöt is lehet beletenni)
(1 evőkanál liofilizált eper porrá törve (a lányomtól kaptam, Bécsből hozta))
16 db babapiskóta
1 csomag zselatin , 30 g     
2 dl meleg víz
porcukor ízlés szerint (kb 80-100 g)
1 citrom reszelt héja

1 vedres 450 g-os tejföl (lehet joghurt helyette)


A tejfölt mixerrel felvertem a porcukorral, közben néhány szem puhább epret és egy evőkanál porrá tört liofilizált epret is belekevertem. Utóbbi nélkül is tökéletes :)
A zselatint az előírásnak megfelelően előkészítjük (attól függően, ki milyet használ). Én felöntöttem jó meleg vízzel és kanállal alaposan elkevertem. Ahogy feloldódott, hozzáöntöttem a tejfeles krémhez, beleforgattam a citromhéjjal együtt.
Egy hosszúkás üveg kekszformát (lehet gömbölyű, mély üvegtálat használni) kibéleltem folpackkal, az aljára kanalaztam 1 cm-t a krémből, kiraktam egy sor babapiskótával. Rásorakoztattam az eper felét. Újabb réteg krémet simítottam rá, hogy ellepje. Újabb sor babapiskóta, krém, majd eper következett. A maradék zselatinos-tejfeles masszát rákentem, a formát megütögettem, hogy ne maradjanak benne légrések. Folpackkal lefedtem és pár órára betettem a hűtőbe dermedni (ez minimum 2 óra legyen, de a legjobb egy éjszakéra).
Óvatosan egy tálra kiborítottam és gond nélkül levettem róla a folpackot. Liofilizált és friss eper szeletekkel díszítettem.



A liofilizálás fagyasztva szárítást jelent. Az így tartósított gyümölcs megőrzi eredeti intenzív ízét és illatát, aromáját és vitaminjait. Nem tartalmaz mesterséges tartósítószert!
Jégkrémbe, csokikba és sütikbe is lehet tenni.

Köszönöm A-nek, hogy kipróbálhattam :)


Az előtérben a liofilizált eper (a szeletelt)

Facebookon is követhetőek a receptjeim :)
vicuska13.blogspot.hu

9 megjegyzés:

Tiffanylda írta...

Nagyon guszta és máris érzem számban az ízét!;) Ez a liofilizált nekem kimarad..., de szoktam saját, lefagyasztott epret tenni a zselatinos tortákba és mire felvágom olyan, mintha friss lenne! Köszönöm a receptet, vittem!:)

Okki írta...

Nagyon szép lett! :)

Ditti írta...

Jujj Vicuska, egy gyönyörű lett! Most nagyon ennék belőle egy szeletkével. :)

Katalin írta...

De finom, üde tortát "sütöttél" :-)
Nagyon guszta lett. Tegnap nálunk is epres torta volt, majd hamarosan hozom...

Blogkonyha írta...

Vicuska! Ez gyönyörű!!

Hankka írta...

Liofilizált eperhez nemigen jutok, de csak friss eperből készítve is nagyon finomságosnak gondolom! :) Gyönyörűséges és ínycsiklandozó! :)

Vicuska írta...

Ildikóm, én is friss epret használtam, csak ízesítésként kipróbáltam ezt a fagyasztott-szárított epret :) A fagyasztott földieper is tökéletesen megfelel.
Ditti, gyere!
Katalin, jön a nyár, az ilyesfajta "sütések" előtérbe kerülnek :)
Köszönöm Kriszti :)
Hajni, köszönöm, jól gondolod! :)

Vanilin írta...

Nem egy szeletet ennék belőle! :)

Vicuska írta...

Ebből sokat meg bír enni az ember lánya :D

Legnépszerűbb receptjeim:

Közreműködők