Üdvözöllek a blogomon!



Keresés ebben a blogban

Közreműködők

2014. szeptember 30., kedd

ECETES OLAJOS PAPRIKA TÉLÉRE


Egyik nagy kedvencem ez a savanyúság!

5 kg piros paprika, a húsosabb fajtából finomabb (kápia, kaliforniai vagy paradicsompaprika)
3 dl 9-10 %-os ecet
2 dl olaj (vagy minden üvegre ½-1 ujjnyi olaj)
1l + 2 dl víz
350 g cukor
6o g só
babérlevél
szegfűszeg
fekete szemes bors
szalicil a tetejére


A paprikát alaposan megmosom, nem csumázom ki, csak a szeleteket, körbe forgatva a paprikát, levágom róla. A fűszeres lében kisebb adagokban főzöm ki, egyszerre annyit, hogy a lé ellepje. Pár percig forralom a szeletelt paprikát és szűrőkanállal kiszedve steril üvegekbe rakom. A legvégén a levét újra forralom és a paprikára öntöm. Rákanalazom az olajat és csipetnyi szalicilt rakok minden üvegbe az olaj tetejére. Száraz dunsztban, párnák közt pihen másnapig.

Másik recept, ezekkel a hozzávalókkal és arányokkal főztem be ecetes gomba salátát is.

2.5 l víz
100 g cukor
100 g
2-3 dl 10 % ecet
babérlevél
fekete bors, szemes, ízlés szerint

Én olajosan szeretem, így itt is az első recept szerint járok el és a tetejére öntöm az olajat, rászórom a csipetnyi szalicilt.
Üveg többfajta sterilizálásáról itt található részletes leírás.

Facebookon is követhetőek a receptjeim :)

vicuska13.blogspot.hu

3 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon jó lehet, még ezt a módszert eddig nem ismertem ! Szép friss piros a paprika színe.

Tiffanylda írta...

Engem is felizgatott, bár éppen valami vírussal küzdök, de talán nem fogok lekésni róla! :) Köszi!

Vicuska írta...

Egyszerű és nagyszerű befőzni, tényleg nagyon finom! A színe is csábító, ugye Évus?
Remélem gyorsan és hatékonyan legyőzöd a vírust, Ildim! Vesd be az unokákat segíteni, vagy ilyenkor már nincsenek nálad, amikor suli van?
Engem is elkapott ez a vírus, szövődményeivel együtt, de már túl vagyok rajta :) Jobbulást!