Keress egy receptre, vagy összetevőre

KARAMELLES DIÓS TÖLTÖTT OSTYA (OSTYALAPOK GRILLÁZZSAL TÖLTVE)



Tortához való ostyalapokat vettem, mely körlapoknak a fele kakaó hozzáadásával készült. Eszembe jutott egy Anyukám által készített recept a 80-as évekből, melynek mindig nagy sikere volt. Szerencsére megtaláltam a szakácsfüzetemben a rövid leírását. Ez a nagyon finom édesség nem a látványról szól, hanem az ízekről- karamell és darabos dió (grillázs) vajjal és sűrített tejjel… Egyszerű, gyorsan készül és finom! Fenomenálisan finom ízkombináció!

Előkészítettem a hozzávalókat:

300 g kristálycukor
100-150 g dió, kézzel kicsit megtördelve 
egy doboz édes sűrített tejkonzerv, 400 g

A habaráshoz:

3 evőkanál liszt
kevés tej, vagy víz

200 g vaj

A cukrot egy széles, vastag aljú, teflonbevonatú lábasban a dióval együtt kavargatva megkaramellizáltam. A lisztből és tejből (ha nincs, jó a víz is) egy teáscsészében alaposan csomómentesre kikavartam, annyi folyadékot adva többszörre hozzá, hogy jól kavarható legyen (mintha tejfeles habarást készítenénk). Belekevertem a tejkonzerv felét. Fakanállal folytosan keverve behabartam a karamellt, hozzáadtam a maradék tejkonzervet is. A legvégén a csomag vajat. Addig kell elegyíteni, amíg a vaj teljesen felodódik a karamellben.
Az előkészített 4 ostyalapot még melegen betöltöttem, természetesen a dió miatt nem lett egyenletes. Minden lapot a tenyeremmel enyhén lenyomkodtam.
A tetején szétkentem a megmaradt dió nélküli krémet. Miután kihűlt, felszeleteltem.


Nagyon finom lett, kicsit édes, ezért gyorsan telít. De így is nehéz megállni, hogy az ember ne nyúljon a következő szeletért :)
Jól esett felidézni a ráérős, régi, családi összejöveteleket :)


Facebookon is megtalálhatóak a receptjeim

vicuska13.blogspot.hu

8 megjegyzés:

Okki írta...

Ó, hogy szeretem én ezt az édességet!!! Anno még (az egyetemi évek alatt) a szobatársam Nagymamája készített hasonlót, és ahogy Te is írtad az édessége ellenére alig bírtuk abba hagyni az evését. Nagyon finom! :)

Katalin írta...

De finom lehetett! Régen a Nagymamám és Anyukám készített ilyet, bár azok talán egyszerűbbek voltak. Nagyon guszta a tiéd!

Anikó írta...

Fincsi lehet, vittem is a receptet, van is ostyalapom itthon, meg sűrített tejem is. Nálunk gyerekkoromban az Édesapám készített házilag mogyorós csokit, tejporral, majd előszedem a receptet és elkészítem azt is. Ezek mind isteni finomak :-)))))

Vicuska írta...

De jó, hogy Ti is ismeritek, szeretetitek :) Szoktam ostyát betölteni kakaós vajas krémmel, az is fincsi.

Vanilin írta...

Hú, micsoda finomság! Csábítóan néz ki. :)

Gerdi írta...

Ismerjük bizony! Bár én soha nem készítettem, de Anyukám igen. Fogalmam sincs, milyen recept alapján, de biztosan nem sűrített tejes volt. Nem is ettem gyerekkorom óta... Kéne ezen változtatni! :-)

Verus írta...

Ez valami csuda jól néz ki Vicuska! :)

Indítottam egy játékot, nagyon örülnék, ha csatlakoznál. :)

Vicuska írta...

Vanilin, Gerdi és Verus, köszönöm, hogy megtiszteltetek látogatásotokkal :)
Verus, köszönöm, a meghívást, még nincs itt a gyümölcsszezon, de elgondolkodom, mivel tudnék részt venni a játékban. Az ötlet tetszik, a határidő kicsit szűkös :)

Legnépszerűbb receptjeim:

Közreműködők