Keress egy receptre, vagy összetevőre

ÜNNEPI DIÓS SÜTEMÉNY VANÍLIÁS KRÉMMEL


Egy nagyon finom, pörkölt dióval készült krémes süteményt ajánlok az ünnepekre (Era barátnőm receptje). A névnapomra sütöttem, óriási sikere volt.
A leírt mennyiség nagy gáztepsi méretre íródott. Az I. és II. lapot együtt kell sütni.

Először bő 3 marék diót száraz serpenyőben megpörköltem és a könnyen lejövő vékony héjától, két tenyerem között, megszabadítottam, a kezemmel kissé összetördeltem, félretettem későbbi felhasználásáig.

I.lap:
200 g liszt
½ marék porcukor
2 tojás sárgája
100 g margarin
1 sütőpor

Tejfellel összegyúrtam, vékonyra kinyújtottam és a sütőpapírral bélelt tepsibe terítettem.

II.lap:

8 tojás sárgája
300 g cukor
250 g darált dió
1 evőkanál liszt
½ sütőpor
a 8 tojás fehérjét kemény habbá vertem

A cukrot a tojássárgájával mixerrel habosra, fehéredésig kevertem. Összekavartam a többi hozzávalóval, majd óvatosan a kemény tojáshabbal is. Rásimítottam a tepsiben elterülő I.lapra és előmelegített sütőbe toltam 175-180C fokra, kb. 40 percet sütöttem.


KRÉM:

1 vaníliás puding
350 ml tej (3,5 dl)
2 evőkanál cukor

400 g vaj+
250 g porcukor
A vajat habosra kevertem a porcukorral. A pudingot megfőztem, kihűlés után sima krémet készítettem a vajjal.

A kihűlt süteményre kentem a kész vaníliás krémet. Rászórtam a megpörkölt darabos diót, kicsit belelapítgattam a tenyeremmel. Tetejére öntöttem a meleg csokimázt.

CSOKIMÁZ:

2 evőkanál sötét színű kakaót simára kevertem kevés hideg vízzel, 2 tábla csokit (1 ét- és 1 tejcsokit) kockákra tördeltem, dupla fenekű lábaskában (vízgőzön)1 evőkanál olajjal felmelegítettem, amikor megolvadt a csoki, hozzáadtam bő 50 g vajat (vagy összesen 4 evőkanál olajat adunk a 2 tábla csokihoz). Simára kevertem.


Facebookon is követhetőek a receptjeim! :)

vicuska13.blogspot.hu

6 megjegyzés:

Márti írta...

Szerintem megtaláltam az uram születésnapi tortáját! :)

Vicuska írta...

Hurrá! Éljen soká! Imádni fogja, ne sajnáld a tetejére a pörkölt diót :)

Katalin írta...

Vicuska, ez nagyon finom lehet :-)
Remélem jól telt nálatok is a karácsony. További szép ünnepet kívánok, ami még hátra van az óévből :-)
Így utólag boldog névnapot is kívánok! (bocsi így megkésve, de mostanában nagyon keveset ültem a gép előtt)

Vicuska írta...

Köszönöm, Katalin, kedves vagy! Ilyenkor sokan vagyunk így vele, más dolgok fontosabbak :) Kellemes ünnepeket Neked és családodnak!!!

Vanilin írta...

Ó, de finom lehet! :) Nagyon tetszik, mint minden, amit készítesz. Sok szeretettel kívánok egészségben, sikerekben gazdag, békés, boldog új évet Neked és a családodnak! :)

Vicuska írta...

Köszönöm jóleső, kedves szavaidat Vanilin :) Nektek is a legjobbakat kívánom szeretettel!!!

Legnépszerűbb receptjeim:

Közreműködők