Keress egy receptre, vagy összetevőre

SODRÓFÁS TÚRÓS RÉTES


Gyors rétest sütöttem a „Konyhamánia Edit módra” facebook oldalról Vass Lászlóné Editke leírása alapján. Köszönöm szépen a receptet!

Nagyon finom, bátran fogjatok hozzá! 

Editkétől idézem a receptet, mert pont így készítettem el.

Hozzávalók 4 rúdhoz:

25 dkg finom liszt
3 dkg sertés zsír
1 db tojás
1 ek 10 %-os ecet
1 csipet só
100 ml víz kb

A lekenéshez:
10 dkg sertészsír
7 dkg liszt

A töltelékhez: (ami lehet túrós, almás, meggyes, meggyes-mákos stb)

70 dkg túró (1 kiló is lehet, a tészta elbírja)
cukor ízlés szerint
2 vaníliás cukor
5 dkg mazsola
3 ek tejföl
2 ek búzadara

A feltekert rudak lekenéséhez:
2-3 ek étolaj, lehet keverni bele kis tejfölt


Elkészítés:

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk annyi vízzel, hogy jól nyújtható tésztát kapjunk.


Az így kapott tésztát vékony téglalap alakúra sodorjuk.
A lisztet a zsírral elkeverjük, ezzel megkenjük a lapot.



Feltekerjük, 4 darabba vágjuk.
20 percet pihentetjük.
A tölteléket összekeverjük, hagyjuk állni.
A pihent tészta darabokat vékony téglalappá sodorjuk.
Vékonyan étolajjal megkenjük, zsemlemorzsával megszórjuk.
A tölteléket 4 részre osztjuk.
A tészta közepére tesszük a tölteléket, majd a két szélét egymásra hajtjuk.
Így járunk el a többi tésztával is.
Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük a rétes rudakat.
Tetejét lekenjük étolajjal.
200 fokra melegített sütőben 30 perc alatt készre sütjük. Én picit lejjebb vettem a hőfokot.


Langyosra hűtve, porcukorral meghintve szeleteljük fel.



Facebookon is megtalálhatóak a receptjeim

vicuska13.blogspot.hu

3 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon kínáltatja magát ez a sütemény! Finom lehet!

Katalin írta...

Nagyon finom lehetett! Nekem is van egy hasonló rétesreceptem, de abban tejföl is van. Nyújtott rétest csak egyszer sütöttem, de az nem lett az igazi, mert igazán nincs olyan asztalom, amire rá tudtám tenni a rétestésztát, és még körbe is lehetne járni :-)
Jók ezek a nyújtófás rétesek, ízre majdnem olyanok, mint a nyújtott :-)
Nagyon szép lett a tiéd!

Névtelen írta...

Isteni finom!!!Megcsináltam. Imádjuk. Szeretek sütni én is...

Legnépszerűbb receptjeim:

Közreműködők