Keress egy receptre, vagy összetevőre

TÖLTÖTT PIROG-PIROZSKI KRUMPLIS TÉSZTÁVAL, OLAJBAN SÜTVE


Maradék tört krumplit hasznosítottam: élesztős-krumplis tésztából készítettem vacsorára egy finom, sonkával töltött pirogot. Beszélgetős vendégvárónak is alkalmas és másnap is kitűnően élvezetes harapnivaló. 

Tehát mindenképpen érdemes elkészíteni, mert frissen azon melegében és hidegen is élvezhetően finom!
Az ötletet egy remek szerb blogból merítettem, kuhinjica-mignone : ), innen is köszönöm! :)



A pirog-tészta hozzávalói:

350 g liszt

150 g főtt burgonya

20 g élesztő

1 teáskanál só

50 g vaj

2 tojás sárgája

1,5 dl meleg tej


Töltelék :

150 g füstölt sonka

1,5 dl tejföl

4 kocka natúr kenősajt

bors

apróra vágott petrezselyem


De tehetünk bele sajtot, darált húst, gombát, zöldségeket ...

Dupla adagot készítettem, de csak két tojás sárgájával. Lemértem a tört krumplit, vaj alapból volt benne, tejből is kicsit kevesebbet adtam hozzá, mert köretként már került bele.
Egy nagyobb tálban bedagasztottam a tésztát és amíg letakarva pihent, addig előkészítettem a tölteléket. A sonkát előbb csíkokra, majd kis kockákra vágtam. A petrezselymet felaprítottam. A lágy sajtot megkíséreltem kisebb kockákra vágni- sikerült :)

A tésztát lisztezett gyúrótáblán fél centiméter vastagságúra nyújtottam, 8x4 cm-es téglalapokra vágtam. Hosszában a közepére raktam a tölteléket. A megmaradt részt még szétosztottam oda, ahova elsőre kevesebb került. A szélesebb széleit összecsíptem, a henger 2 oldalát szintén. 

Nekem kézzel meg kellett nyújtani a tésztát, hogy sikerüljön megformázni a pirogot- tehát a 4 cm-t meg kellett nyújtanom szélesebbre, legközelebb 6-8x8 cm-esre fogom méretezni.


Közepes lángon olajban aranybarnára sütöttem, átforgatva. Időnként pótoltam az olaj mennyiségét a serpenyőben.


Konyhai papírtörlőre szedtem ki a kis pirogokat. Nagyon finom falatok, máskor is elkészítem! Maradékfelhasználásra is alkalmas egy kis fantáziával párosítva...
Kínálhatunk mellé joghurtot, tejfelt.

Facebookon is megtalálhatóak a receptjeim

vicuska13.blogspot.hu

18 megjegyzés:

Édeskonyha írta...

Még sosem ettem ilyesmit, de nagyon guszta. Szívesen megkóstolnám.

Vicuska írta...

Élvezet a készítése és élvezet enni is :)

Névtelen írta...

Remek ötlet :) Hasznosítani fogom. :)

María írta...

Ez valami isteni lehetett!! Néhány hónapja égre földre kerestem valami ilyesmit, akkor nem találtam. De most :)!!

trollanyu írta...

Jaj, ez nagyon tetszik nekem, pizzát terveztem holnapra, vagyis már mára:) De van egy érzésem, hogy kipróbálom ezt. Örülök, hogy "látlak" és szép húsvétot neked és a családnak:)

heti menük írta...

Megvan a mai vacsora! Köszi Vicuska a remek ötletet! Pirogot már készítettem, de nem oljaban, hanem sütőben sütve és az én verziómhoz nem kellett burgonya, de olyan csábítóak a te pirogjaid, hogy ezt a receptet is ki kell próbálnom! Sütésre fel:)

Vicuska írta...

Köszönöm, Boszi! A mai világban mindenképpen okos dolog a hasznosítás!
María, nálam mindig marad a krumplipüréből annyi, hogy erre a pirogra elég legyen...
Szia trollanyu Erzsó, én is örülök, hogy "látlak" :)Kellemes Húsvéti ünnepeket!!!!
Heti menük, sütésre fel!!! :)

Éva írta...

Nagyon finom lehet, guszta ! Kifogom próbálni nagyon tetszik a recept a tölteléket pedig lehet variálni ami éppen van itthon!

Gerdi írta...

Nagyon jóóó! A héten még nem sütöttem semmit, tartogatom húsvétra a sütési kedvem, de most elcsábultam:-)

Vicuska írta...

Pont ez az egyik legjobb lehetőség benne, Évuska, - ami éppen van itthon...
He-he :D én is így csábultam el!

mellissina2 írta...

Húsvétra falatozni nem mondom,gyorsan eltűnne mert folyton rájárnánk!!!Csak egyszer legyen sok időm.

Vicuska írta...

Piroska, lényegre törően megfogalmaztad- erre tényleg rájár az ember, úgy vagy vele, mint a napraforgó magolással, nyúl a kezed érte, amíg tart :D

teller-cake írta...

Nagyon guszta, kipróbálós! ;-)

Vicuska írta...

Köszönöm ;-)

Nelli írta...

Jöttem a facebookról megnézni a receptet.Nagyon tetszik.Egyszer régen strandon ettem ilyet.Ki fogom próbálni Vicuska.Majd megírom hogy sikerült.Köszi

Vicuska írta...

Örülök Neked, Nelli, hogy benéztél a konyhámba :) Mivel volt töltve a pirozski, amit kóstoltál? Mert szoktam darált hússal, lekvárral, dinsztelt káposztával tölteni- mind nagyon finom!

Ditti írta...

recept mentve, kipróbálandók közé téve. :) Nagyon gusztusos!!!! :)

Vicuska írta...

Tetszeni, ízleni fog!!! :) Köszönöm!

Legnépszerűbb receptjeim:

Közreműködők