Keress egy receptre, vagy összetevőre

Nagyon jól sikerült PITA


Felhasználás, köretként bármilyen zaftos húshoz, zöldség raguhoz, kettévágva tölthető hússal, rántottával, zöldségekkel, mint a gyros. Mehet a töltelékre majonéz, ketchup, hozzá való öntet.

 

Hozzávalók 12 db-hoz:

 

350 g liszt

2 dl víz

1 teáskanál só

2 evőkanál olívaolaj

 

tiszta konyhakendő vagy konyhai papírtörlő

vaj a lekenéshez, ha kisült.

 

A 2 dl vizet felforraljuk a sóval. Hozzáadjuk a lisztet és az olívaolajat. Kannállal, fakanállal összekeverjük. A liszt elkezd duzzadni. Gumikesztyűt húzva a kezünkre, bedagasztjuk.



 Zacskóba tesszük a konyhaasztalon 1 ó pihentetjük. Diónyi, 12 cm átmérőjű gombócokat formázunk. Vékonyra nyújtjuk.



Forró, száraz serpenyőben sütjük. 



Tiszta konyhakendővel (vagy konyhai papírtörlővel) kinyomkodjuk a levegőt sütés közben, ettől lesz réteges. 

Vajjal lekenjük, és ahogy kisült, egymásra rétegezve, letakarjuk egy tányérral. 

 


Recept és elkészítés: K.Renáta

 


vicuska13.blogspot.hu

3 megjegyzés:

Katalin írta...

Szuper lett, nagyon jól néz ki! Én még nem próbálkoztam vele, nagyon finom lehet. Boszniában ettünk pitát, az nagyon ízlett!

Éva írta...

Nagyon guszta és finom lehetett! Egyszer régebben készítettem.

teller-cake írta...

De régen készítettem, hasonló receptem van hozzá. Jó, hogy eszembe jutott általad. :-)

Legnépszerűbb receptjeim:

Közreműködők