Keress egy receptre, vagy összetevőre

VADNYÚLPECSENYE UNIVERZÁLIS KRUMPLIFÁNK KÖRETTEL- VADASHOZ, GOMBAPAPRIKÁSHOZ ÉS LEKVÁRRAL


Kedves ismerőseinktől kaptunk egy kb. 2 kg-os frissen lőtt vadnyulat. A nyúl a hal után a legegészségesebb, könnyen emészthető húsfajta fogyasztásra. A mája ízben és értékben felveszi a versenyt a kacsa- vagy libamájjal. Miután a fiúk másnap megnyúzták és kizsigerelték (addig is hűvös, szellős helyen puhult a hús a bőrében), az én kezeimbe került. Mielőtt feldaraboltam volna, először is jól átmostam, és beáztattam pár órára egy nagy tál vízben, amit legalább 3x- 4x lecseréltem frissre.

Leválasztottam a combokat, térdízületnél kifordítottam és átvágtam- kaptam 8 ízletes darabot (comb és láb). Leválasztottam a bordákat a porcnál, ahol a gerinchez csatlakozik. A gerincet kisebb részekre daraboltam, roppantottam, vágtam, hogy elférjen a fazékban.

Készíthetünk belőle vadast mártással (előtte bepácoljuk), kiránthatjuk, nagyon finom savanyú levest készíthetünk a fejből és lábból… vagy nyúlpecsenyét (egészben vagy darabolva). Egy részét lefagyasztottam vadashoz, a maradékból vadnyúlpecsenye készült az alábbi módon.

Elektromos kuktában olajat hevítettem és a fokhagymás lisztben megforgatott nyúldarabokat kissé megpirítottam, mellédobtam egy fej hagymát, babérlevelet, fokhagymát, sárgarépát, sóztam, borsoztam, és kevés vizet öntve alá a lezárt kuktában 2x 30 perc alatt elkészítettem.

Nekem régóta nagyon nagy kedvencem a hozzá készített krumplifánk, ami attól univerzális, hogy ugyanolyan finom húshoz, gombához mint lekvárral fogyasztva! Másnap is teljes értékű, csak meg kell mikrózni, ha melegen szeretnénk tálalni.

KRUMPLIFÁNK:

50 dk főtt krumpli (megtörve ennyi)
50 dk liszt (ebben volt 15-20 dk teljes kiörlésű búzaliszt)
2 tojás
2 evőkanál gríz (búzadara)
2 evőkanál olaj
45-50 g élesztő
2 dl tej


A krumpli és a liszt aránya fele-fele legyen. Cukor nem megy a fánkba. Mély tálban összeállítottam, összegyúrtam a hozzávalókat, elnyújtottam, kiszaggattam. Másfél órát pihent konyhakendővel letakarva.
Olajban kisütöttem (közepes hőfokon, így nem szívja meg magát olajjal), konyhai papírtörlőre kiszedtem egy tálba. Egyszeri alkalomra fele mennyiség is elég.

A maradékot baracklekvárral majszolgattuk be:


Igazi csemegében volt részünk!!!!

Facebookon is követhetőek a receptjeim :)

vicuska13.blogspot.hu

17 megjegyzés:

trollanyu írta...

Miért nem ad nekem senki vadnyulat? :) Nem szoktunk nyulat enni, de ettünk már és tudom, hogy nagyon egészséges. Ez meg valódi ínyenc csemege:) Nagyon fincsi lehetett a fánkocskákkal, én is szoktam ilyet készíteni szaftos húsokhoz, nagyon finom.A teljeskiőrlésű liszt is nagyon kalssz a fánkban, szívesen lettem volna vendég nálatok:)

Vicuska írta...

Nem mindenki szereti a nyúlhúst, megosztó ínyencség, örülök, hogy Te is szoktál ilyen fánkocskákat készíteni, sokan nem ismerik. A teljes kiőrlésű liszt csak jót tett vele :)
Én meg szívesen vendégül látlak, ha megint az őshazádba tévedsz :)

Éva írta...

Nagyon guszta amit készítettél és biztosan finom! Még én sem ettem vadnyulat, nem mintha sokszor ettem volna házit?

Petra írta...

Azt a betyáros mindenit, micsoda fenséges étek! Vicuska, megint lenyűgöztél.:)

wanna írta...

Irigyellek a vadász barátaidért :), szeretem a vadat, de ez csak manapság megy "csodaszámba". Nagyanyáink még gyakrabban tettek az asztalra, halat, vadat. Ezért is szeretem olvasni a régi szakácskönyveket.
Nagyon ügyes vagy, csodás a fánkod is!

Vicuska írta...

Éva, a házi nyúl húsának íze talán a csirkére (? , de nem állítom) emlékeztet, de a vadhús finomabb! Érdemes megkóstolni! A nyúl az egyik legegészségesebb és legtisztább állat.
Petra, köszönöm, mindenhogy készítve fenséges :)
Igen, Wanna, ezért is mondjuk, hogy anno mennyivel egészségesebben táplálkoztak az emberek! Köszönöm, aranyos vagy :)

Hankka írta...

Hű, ez nagyon finom lehetett! Különösen a krumplifánk tetszik, köretként nagyon el tudom képzelni szaftos husikhoz! :)

Vicuska írta...

Hankka, szép estét :) Ez dupla adag fánk, kezdetnek elég, ha fél adagot készítesz, szaftos bármihez finom! :), legyen az hús, máj, gomba...

Gerdi írta...

Szegény nyuszika! De azt is mondhatnám, szegény csirke, malac, stb. Mert szeretjük a húst, csak ne kelljen egészben látnom.
A krumplifánkreceptet elraktározom, az (is) tetszik!

Vicuska írta...

Gerdi, egy érdekes adatot olvastam a neten, hogy míg az olaszok, spanyolok, franciák és belgák, máltaiak, Észak- és Dél-Amerika és Kína vagy a Közel Kelet- előszeretettel fogyasztják a nyúlhúst, éves szinten 3-8 kg-it fogyasztanak, míg mi magyarok- évi 10 dekát :) Tele vagyunk sztereotípiákkal, miért NEM esszük, pedig mi volnánk a világ második legnagyobb nyuszi-exportőre… :D
A létfenntartáshoz ennünk kell, azt is, ami kis édes, aranyos, szőrös, tollas, kockásfülű vagy éppen a gyerek kedvenc háziállata :)
A krumplifánk sok minden kísérője lehet, ami szószos, mártásos, ne hagyd ki!

Bianka írta...

Hű ez igen, finom lehet

tücsi írta...

Jó kis finom csemege lett belőle. Én imádnám. Régen mikor gyerekek voltunk az apám saját ejtésű vadnyulat hozott haza. Vadasnak készült. De már én is készítettem vadnyúl pecsenyét még fiatalasszony koromban, a főnököm vadász volt, tőle kaptuk. Annyit kellett mosni és a hártyától tisztítani, hogy megfogadtam, többet nem kell nyúl. Amit most csináltál az finom lehetett és főleg a fánkkal. Imádom.:))

Vicuska írta...

Régi szép idők, Tücsi :) Nekem a volt szomszédom nyulakat tartott, így szelídből készült a vadas, érdekes, mennyire más az íze a vadnyúlnak! Nagyon finom volt és egy részét lefagyasztottam, alig várom, hogy elkészíthessem, mert imádom a vadast, főleg knédlivel!!!

Vicuska írta...

Köszönöm, Bianka :)

Márti írta...

Jaj, végem van! imádom a nyuszit, de a fiúk nem eszik :(

Vicuska írta...

Márti, kár, hogy ekkora a távolság közöttünk, lakhelyileg és légvonalban :) , szívesen meghívlak(meghívnálak) egy nyuszilakomára (is)!

Katalin írta...

Nagyon finom és különleges lehetett ez a vadnyúl pecsenye.... szívesen megkóstoltam volna :)

Legnépszerűbb receptjeim:

Közreműködők