Keress egy receptre, vagy összetevőre

PISKÓTÁS PÁRNASÜTEMÉNY TÚRÓS KRÉMMEL, ALIAS STEPPELT PEHELYPAPLAN SÜTI




Egyszerű, nagyon finom kellemes ízű és légies, pehelykönnyű sütemény, túrókrémes csíkokkal! Nagy tepsivel lesz belőle. A cukormennyiséget ízlés szerint lehet emelni vagy akár csökkenteni. Ha még nagyobb adagot szeretnénk sütni, elég egyszerűen megduplázni a krém mennyiségét. A párnasütemény érdekessége, hogy a töltelék maga a dísz ezen a süteményen.

PISKÓTA:

5 tojás sárgája
10 dkg porcukor
125 ml olaj
125 ml víz (bármilyen folyadék lehet, akár baylies vagy tojáslikőr is)
320 g liszt
1 csomag sütőpor
5 tojás fehérje
10 dkg porcukor

TÚRÓS KRÉM:

1 csomag 500 g-os túró (ricotta, mascarpone, philadelphia stb.)
1 doboz 250 g-os mascarpone
10 dkg porcukor
1 tojás sárgája (kihagyható)
1 evőkanál kukoricakeményítő kb. 15 g (elfogyott éppen, végül 1 evőkanál vaníliás pudingot használtam)
1 citrom reszelt héja
1 csomag vaníliás cukor

A túrót fémszitán átnyomtam egy nagy keverőtálba és a tojás sárgájával és a porcukorral habosra kevertem mixer segítségével. Hozzáadtam a pudingport (szerintem elbírna egy egész csomaggal, ha egész tojásokat használunk hozzá, mint az eredeti receptben), ezért a vaníliás cukrot ki is hagytam, tehát bele került a citromhéj, majd a mascarpone (mindenképpen szerettem volna lágyabb, finomabb krémet kapni, nem csalódtam).

A piskótához a tojás sárgáját habosra vertem a porcukorral, hozzáöntöttem az olajat és a vizet, miközben folyamatosan mixereltem. A liszthez kevertem a sütőport és fakanállal elegyítettem a folyékony részhez. A tojás fehérjét kemény habbá vertem, apránként hozzákevertem a porcukrot is. Középről alulra forgatva mindig egy irányba keverve beleforgattam a tészta masszába.
Margarinnal kikent tepsibe terítettem a piskótát és zacskóba adagolva a krémet vastagabb csíkokat nyomtam a piskóta tetejére, mintegy felkockázva a felületét.

175-180 C fokra előmelegített sütőbe tolva 35-40 perc alatt készre sütöttem.

Kihűlés után felszeleteljük és megszórjuk porcukorral.

Nagyon jól sikerült a sütirész textúrája, az állaga, az eredmény egy magas, habos piskóta lett. A túrós-mascarponés krém pedig a szívem csücske lett.


Legközelebb sűrűbb csíkokat készítek, hogy kisebb szeleteket tudjak szelni és még finomabb legyen, amikor beleharapok. Mégis csak jobb érzés, ha többször nyújthatjuk a kezünket a csodás sütiért :D A másik ötlet a kakaós piskóta, szép kontrasztot adna a túrós krémmel… Sőt, el tudom képzelni a krémet eper vagy puncs pudinggal készítve, szép rózsaszínű lenne, de akár csokoládé pudinggal is biztosan mutatós. A piskótába meg tehetünk darált diót, de előtte kicsit megpörkölném, hogy markánsabb ízt adjon vagy mogyorót, ahogy az eredeti recept írja...

A recept erről a német oldalról származik .

Eredeti recept:

Tészta:
5 tojás
250 g cukor
125 ml tojáslikőr
125 ml olaj
280 g liszt
1 sútőpor
100 g földimogyoró

Krém:
500 g túró
2 tojás
80 g porcukor
1 vaníliás pudingpor


Facebookon is követhetőek a receptjeim :)

vicuska13.blogspot.hu

26 megjegyzés:

Petra írta...

Tényleg hasonlít a steppelt paplanra. Nagyon tetszetős. Túrós, mascarponés krém...Hmmm. Küldhetnél egy kis kóstolót. ;DDDD

Unknown írta...

Nagyon jó! Nahát milyen ötletes egy sütemény, és milyen finom lehet. Nálunk épp most sült ki egy márványkuglóf, de majd csak este teszem fel. Ahogy nézegetem a különböző blogokat, egyre jobb és jobb recepteket találok. nincs annyi ideje az embernek, hogy mindet kipróbálja.

Névtelen írta...

Hmm, ez isteni finom lehet!

Márti írta...

Jaj, ez fantasztikusan néz ki!

Vicuska írta...

Köszönöm :) nekünk is nagyon tetszik, a neve is találó, szerencsére nagy adag sütemény lett, úgyhogy szerintem jutna mindenkinek! :)

Csilla írta...

Nagyon finomnak néz ki, szép lett, gusztusos, és még ráadásul túrós is... nekem való! :))

Éva írta...

Nagyon mutatós, guszta! Biztos nagyon finom, szeretem a túrós sütiket!(meg a diós, a mákos, a lekváros, a krémes.... szóval szeretem):-))

trollanyu írta...

Fantasztikus, nagyon jól néz ki és a neve is találó:) Kicsit átalakítom a krémet ricottára és elkészítem, baromi jó, látszik rajta, hogy olyan pehelykönnyű süti. Pehelypaplan is van:) Lehetne steppelt pehelypaplan is a neve:)

Vicuska írta...

A sütikkel én is úgy vagyok, mint Gombóc Artúr a csokoládéval, szóval én is szeretem :D
trollanyu, jó lesz ricottával is! Köszi az ötletet, átnevezem :)

mellissina2 írta...

Juj de érdekes sütemény,tényleg mint egy paplan,de nem baj,megyünk enni!!!Irtóra finom lehet!!!

Hankka írta...

Nagyon könnyűnek és nagyon-nagyon finomnak néz ki, a férjem kedvence egyébként is a piskóta, úgyhogy meglepem majd vele!

Bors and Pepper írta...

Ilyen sütit még nem is láttam! Jópofa, biztos fincsi is!

wanna írta...

Hát szó mi szó, érdekes ötlet ez a steppelt paplan, piskóta és túró..., ki fogom próbálni.

Gerdi írta...

De érdekes, nagyon izgatja a sütikre szakosodott fantáziámat:-) Ki nem hagyom ezt sem!

Vicuska írta...

Köszönöm mindenkinek a hozzászólást :) Ötletes megoldás és élvezet elkészíteni is, hát még fogyasztani! Költözés után még nem került elő a tortadíszítő krém kinyomó, ezért használtam zacskót, de jó megoldás, mert utána ki lehet dobni. Villával cakkoztam meg a csíkok felületét. Az alapötlet adva van, vállalkozókedvűeknek lehet kísérletezni, tovább fejleszteni.

marcsis írta...

Nagyon jól néz ki, ezt biztos megsütöm!
Beindult a fantáziád, már cserélgeted a "párnahuzatot"!Tényleg jó lenne mindegyik variációban!
Marcsi

Vicuska írta...

Ha megkóstoljátok, a tietek is be fog indulni!!!! köszi :)

Blogkonyha írta...

Annyira jó kis recept, és nagyon guszta! Máris vittem a receptjét!Szerintem is mindkettő szuper!

Szabina írta...

Nagyon jól néz ki, mint egy pihe-puha takaró ami ráadásul finom is.

Katalin írta...

Nagyon guszta a sütid, tényleg olyan, mint egy puha paplan. Amiben túró van, az csak finom lehet. Ne haragudj, nem kritizálni akarok, de a túrókrémes hozzávalóknál nem írtad, (gondolom kimaradt véletlenül) hogy hány tojássárgáját használsz hozzá. És megírnád még azt is, hogy mekkora tepsiben sütötted? Valamikor majd szeretném kipróbálni. Köszi.

Vicuska írta...

Köszönöm, Katalin! Nem haragszom, mert tényleg nem írtam a túrókrémnél tojás sárgáját, mivel nem is tettem bele :) Megyek lemérni a tepsimet... 25X35 cm-es. Ha nagyobban sütöd, akkor is jó lesz, mert csak laposabb süteményt kapsz, ha kisebben, akkor még magasabb a paplan :)

Bianka írta...

Gyönyörű, nagyon finom

Anazar írta...

Steppelt pehelypaplan, mókás, de nagyon tetszik!!

Vicuska írta...

Köszi Bianka, Anazar :D

Hankka írta...

Megsütöttem, nagyon finom! A vendégeinknek is nagyon ízlett, pillanatok alatt elkapkodták a tálcáról. Köszönöm a receptet!

Vicuska írta...

Örülök, hogy jól sikerült és ízlett mindenkinek :)

Legnépszerűbb receptjeim:

Közreműködők