Keress egy receptre, vagy összetevőre

ESZTERHÁZY GRÓF ÉS A RÓLA ELNEVEZETT TORTA



Mindenki ismeri, ha nem is sütötte még a legklasszikusabb magyar főnemesi Eszterházy grófról elnevezett tortát, mely a mai napra méltán világszintű hírnévre tett szert! 

Az eredeti receptben még vajkrémet használtak, ma már főzött diókrémtől a tejszínhabig többféleképpen készül. 

Ez a leírás kisebbik Leányzóm tortája, melyet a vőlegénye születésnapjára készített szeretettel!!! :)
Nem csoda, hogy az ünnepelt nagy kedvence!

Több áttanulmányozott receptből lett összeválogatva a legjobb arányokkal, figyelembe véve a különböző jó tanácsokat, ötleteket, hőfokot.

Lapok:

• 210 g tojásfehérje (ha nagyobb a tojás ~7-8 db, ha kisebb 10-11 db)

• 120 g cukor

• 130 g őrölt, pörkölt mandula


A tojásfehérjét kemény habbá verjük, közben apránként hozzáadjuk a cukrot is. A mandulát megőröljük, megpörköljük, majd ha kihűlt, lazán a tojáshabba forgatjuk. A tortaformát kibéleljük sütőpapírral, melyet vajjal kenünk be (ez is lényeges momentum), majd erre kb. 3 fakanálnyi masszát simítunk. Előmelegített sütőben 160 C -on kb. 25 percig sütjük. Ha átsült, a sütőpapírt bevizezzük egy kenőecsettel, és csak ezután húzzuk le a lapról óvatosan, kíméletesen, mert könnyen törhet. A bevizezés amúgy egy ideális ötlet, mert így nem ragad le a lap a papírhoz, amire olyan sokan panaszkodtak,- ezt a praktikus ideát egy külföldi fórumon ajánlotta valaki. A masszából összesen 5 vékony, szárított mandulás lapot sütünk.
Jó és finom (meg egyszerűbb)10 db tojásból készült piskótalapokkal is (tortaformához kb. 5 lap lesz)!

Krém:

• 220 g vaj

• 160 g Danette vanília puding

• 500 g tej

• 120 g cukor

• 160 g tojássárgája (~10 db tojássárgája, de függ a tojás méretétől)

• 15 g liszt és keményítő felesben

• 1 csomag vanília puding


A pudingport, lisztet, keményítőt egy kevés tejjel csomómentesre keverjük. Tojássárgáját a cukorral habosra keverjük, majd apránként hozzáadjuk a lisztes+keményítős+pudingos masszát. A többi tejet felforraljuk, majd a tojásos masszát beleöntjük, és folyamatos keverés mellett krém- sűrűségűre főzzük.
A vajat a Danette pudinggal habosra keverjük, majd robotgépet használva, apránként egyesítjük a kihűlt, főzött krémmel.
A krémet betöltjük a lapok közé. Úgy gazdálkodjunk vele, hogy maradjon valamennyi a torta oldalának bevonására is, amit utolsó fázisként finom őrölt, pörkölt mandulával szórunk meg.

Máz:

200 g fehércsoki

2 evőkanál tejszín

50 g tej- vagy étcsoki


A fehércsokit a tejszínnel megolvasztjuk, majd a torta tetejére simítjuk. A tejcsokit szintén megolvasztjuk és a torta közepétől indítva vékony csíkot rajzolunk csigavonalban, a lap széle felé haladva. Ezután egy fogpiszkálóval 24 csíkot húzunk rajta határozott mozdulatokkal, felváltva belülről kívülre, kívülről belülre. 

Ez a minta adja meg az Eszterházy torta jellegzetes rácsos motívumát.
Jó tejszín nélkül is!


PS: A felső lapra került ugyan egy réteg házi baracklekvár, de nem volt jó ötlet, mert nehéz volt rávarázsolni a fehér csokit ezért a receptből ki lett hagyva ez a hozzávaló. Készülhet természetesen dióval is (lásd legalsó fotón). Ha kisebb körformát fogtok sütni, magasabb tortát kaptok, de akkor több lap kisütésével kell megküzdeni :)



Nagyon-nagyon finom íze volt, kóstoltam :)

Facebookon is megtalálhatóak a receptjeim

vicuska13.blogspot.hu

19 megjegyzés:

tücsi írta...

De gyönyörű! Nekem is van egy receptem, de még nem mertem neki állni.Nagyon ügyi vagy!:))

Hankka írta...

Vendégposzt?! :) Nagyon ügyes a lányod, gyönyörű a torta! Mennyei lehetett ezzel a finomságos krémmel! :)

Éva írta...

Nagyon szép és finom lehet a tortád! Hogy én ezt a fajta tortát is mennyiszer megcsodáltam már és még eddig nem sütöttem meg.

Kati írta...

Ügyes lányod van:) Finom lehet ez a torta:)

Gabriella írta...

Nagyon jól néz ki, és hiába este 8 óra van, Én bizony szívesen megennék egy pici szeletkét! :))

marisz57 írta...

Hű, ez nagyon jól fest!
még nem sütöttem, de egyszer én is rászánom magam.

Csiperke írta...

Vicuska, ez csodaszép lett! Nagy kedvence, szívesen ennék belőle most egy szeletet!

Gizi írta...

Gyönyörű szép torta, nagyon ügyes a lányod!!!(volt kitől örökölnie) Nagyon szeretem ezt a tortát, de még nem mertem hozzáfogni hogy megsüssem. Most megpróbálkozom vele, köszönöm ezt a pontos receptet.

Csilla írta...

Nagyon szeretjük, nálunk is férfi kedvenc, a férjemé! Egyszer már merészkedtem megsütni, pár éve, azóta se, pedig nagyon finom volt. :))) Ügyes, és merész leányzód van, hogy nekiállt! :)

Vicuska írta...

Lányok, Mindenkinek köszönöm, köszönjük, hogy megtiszteltetek jelenlétetekkel :)

Tündérkonyha írta...

Nagyon szeretem az Eszterházy tortát, de még sosem mertem megsütni. Pedig kekeckedtem már a gondolattal. Na felveszem a mindenképpen megsütni listára és ha lesz a sütőmnek ismét ajtaja elkészítem. Lehet épp magamnak a szülinapomra :D
Gyere be hozzám szeretnék adni Neked valamit.

Katalin írta...

Nagyon finom lehetett ez a torta, ügyes lányod van! Biztos volt kitől tanulnia :))
Én sajnos még nem ettem ilyet, és nem is hallottam róla :((

Márti írta...

Boldog szülinapot az ünnepeltnek!
Ügyes a lányod, mint az Anyukája:)

Vicuska írta...

Tündi, elsőre macerásnak tűnhet, de Te elég gyakorlott vagy ahhoz, hogy sikerüljön elsőre :) Remélem, mihamarabb rendezitek az ajtópótlást! Megyek is, benézek :)
Márti, köszönjük, mindahányan :)

Bors and Pepper írta...

Gyönyörü lett! Biztos nagyon finom is. Ha még van egy szelet, elfogadom :)

Vicuska írta...

Szívesen megkínálnálak :) Gyorsabban fogy, mint ameddig készül!

Mági írta...

Ezt én is szeretem ( nagyon ritkán Szépvölgyi útról ) viszont még sosem ettem házit.
A Tiéteket megkóstolnám...

wanna írta...

Jól hangzik, én vagyok valszeg az egyetlen, aki nem is sütött, nem is evett eddig ilyen tortát,cukrászdába nem járok :), de most szívesen megkóstolnám.
Nagyon ügyesek vagytok!

Erika írta...

Egyik kedvenc tortám, biztos nem vágok bele, de így virtuálisan megettem egy szelettel:)

Legnépszerűbb receptjeim:

Közreműködők