Keress egy receptre, vagy összetevőre

SZILVALEKVÁROS MÉZESTEKERCS DIÓVAL ANYUKÁMTÓL


Ezt a süteményt először 2013-ban karácsonykor fogyasztottuk szüleimnél. Nagyon finom ám!!! Azóta évente több alkalommal sütöm.
1-2 héttel ünnepek előtt el lehet készíteni, mivel akár több hónapig eláll(na). Keményebb állagú házi, üstben kavargatott szilvalekvár kell hozzá, ami nem folyik ki a tésztából. Jól szállítható, nem törik könnyen össze, pl. utazásnál sem. Ebből a mennyiségből 3 tekercset sütöttem... 

Tészta hozzávalói:

500 g liszt
70 g zsír
200 g porcukor/ kevesebbet tettem/ 150 g
100 g méz
2 tojás
1 kàvéskanál fahéj
két csipet őrölt szegfüszeg
1 kávéskanál szódabikarbóna
csipet só

Töltelék:

fél üveg szilvalekvár (1/2 liter)
20 dg dió, cikkekben

1 tojás enyhén felverve, lekenni a tekercseket sütés előtt

A lisztet elmorzsoljuk a zsírral, hozzáadjuk a porcukrot, mélyedést formálunk a közepébe és beleöntjük a langyos mézet, a két tojást és fűszereket a szódával. Fahéj és szegfűszeg helyett tehetünk bele egy púpozott teáskanál kész mézes fűszerkeveréket. Jól összedolgozzuk, meggyúrjuk, és 3 részre osszuk. Amíg az egyikkel dolgozunk, addig a másik kettőt letakarjuk, hogy ki ne száradjon. A tésztát 35-38 cm hosszúra és 18-20 cm szélesre nyújtjuk jól meglisztezett deszkán, hogy ne szakadjon. Ha elszakadna, akkor a kezünkkel visszaragasszuk és majd tojással lekenjük. A közepét kicsit vastagabbra hagyjuk, mint a széleit, oda fog kerülni a töltelék.  Vastagabb csíkként (2-3 cm szélesen) rákanalazzukk a szilvalekvárt, kicsit elsimítjuk a kanál hátoldalával és erre rászórjuk a darabolt diót. A tészta két szélet ráhajtjuk a közepére, jól rányomkodjuk. Lekenjük a felvert tojással.


Enyhén zsírozott, lisztezett tepsibe egymás mellé helyezzük a 3 rudat, vagy csak simán a sütőpapírra. Előmelegített sütőben- 10 percig 200 C fokon (400 Fahrenheit), majd 15 percig 150 C fokon (300 Fahrenheit) szép pirosra sütjük.





Ha lehűltek, akkor nejlonzacskóba vagy zárható dobozba tesszük. Másnaptól, szeletelve fogyasztható! Nagyon finom!!!

A recept Tóthné Pánya Mariann: Házi sütemények c. könyvéből származik.

Facebookon is megtalálhatóak a receptjeim

vicuska13.blogspot.hu

16 megjegyzés:

teller-cake írta...

Ez aztán a tartalmas és finom süti, el tudom képzelni az ízét....:) Mentettem is!
Boldog Új Évet Nektek!

Vicuska írta...

Örülök, hogy tetszik, a sok sütemény arzenálból ez ízlett a legjobban :) Boldog Új Évet!!!

marisz57 írta...

Hasonlót szoktam én is sütni, nagyon szeretjük, de már régen volt. Téli süteménynek tartom, ezért hamarosan sorra veszem én is.
A virsliirágaidat megsütöttem. Nagy sikere volt, ezúton is köszönöm a receptet!
BÚÉK!

Vicuska írta...

Tényleg olyan téli sütemény! Megnéztem a virágaidat, nagyon szépek lettek! BÚÉK! :)

Hankka írta...

De nagyon finom lehet, nagyon guszta! :) Imádom a szilvalekvárt meg persze a diót is, főleg így, hogy nagyobb darabokban van a süteményben! :)

Gerdi írta...

Mennyi szilvalekvár, máris szeretem:-)
Boldog új évet kívánok Nektek!

Vicuska írta...

Hankka, a szilvalekvár és a dió komponens együtt nagyon nyerő! Én is imádom :)
Nehéz ellenállni a szilvalekvár csábításának, az biztos, Nektek is boldog Újévet, Gerdi!

trollanyu írta...

Nagyon finom lehet, olyan, mint egy mézes bejgli:) Most egy darabig könnyedebb ételeket tervezek, de ezt is ki fogom próbálni:) Boldog új évet kívánok Nektek:)

Vicuska írta...

köszönöm és nagyon boldog Újévet kívánok én is Neked, Erzsó és szeretteidnek! Jól jársz vele, ha elkészíted, hiszen akár hetekig rá lehet járni, ha el nem fogyna sokkal hamarabb :)

Viki írta...

Ez valami isteni lehet ! Már futok is, mert megkordult a gyomrom, így majdnem hajnalok-hajnalán :)

Vicuska írta...

A sütemény sajátsága- egy hét múlva ugyanúgy élvezhető, mint frissen sütve!

Ditti írta...

Kedves Vicuska! Nekem is megvan ez a könyv, és én is sütöttem már belőle, ezt még nem, de annyira gusztusos, hogy biztos, hogy ki fogom próbálni! szép a blogod, örülök, hogy ide is idetaláltam. :) Ditti

Vicuska írta...

Köszönöm szépen Ditti és örülök Neked :) Közben rátaláltam a kreatív indíttatású blogodra is, gratulálok mindkettőhöz, sok jó ötletet találtam!

Ditti írta...

:) Örülök! A kommentelésekkel én sem állok általában túl jól, de azért igyekszem! :)

Névtelen írta...

Nagyon finom,megsütöttem. Annyit változtattam, hogy a tészta két szélét vékonyabbra nyujtottam, igy mindenütt egyforma vastag lett körben.

Vicuska írta...

Köszönöm a visszajelzést és a tökéletesítést! :)
Kellemes ünnepeket!

Legnépszerűbb receptjeim:

Közreműködők