Keress egy receptre, vagy összetevőre

Univerzális krumplifánk köret, élesztős, cukormentes. Húsokhoz, gombához, lekvárosan is



Nekem régóta nagyon nagy kedvencem a krumplifánk, ami attól univerzális, hogy ugyanolyan finom húshoz, tejfölös gombához, vadashoz, mint lekvárral vagy mogyorókrémmel fogyasztva! Másnap is teljes értékű, csak meg kell mikrózni, ha melegen szeretnénk tálalni.

KRUMPLIFÁNK:

50 dk főtt krumpli (megtörve ennyi) (lehet lereszelni)
50 dk liszt (ebben volt 15-20 dk teljes kiörlésű búzaliszt)
2 tojás
2 evőkanál gríz (búzadara)
2 evőkanál olaj vagy sertészsír
45-50 g élesztő
2 dl tej langyosan


A krumpli és a liszt aránya fele-fele legyen. Cukor nem megy a fánkba. Mély tálban összeállítottam, összegyúrtam a hozzávalókat, ne legyen kemény, inkább közepesen lágyabb, elnyújtottam, kiszaggattam. Lehet diónagyságú labdacsokat formázni. Egyszer van kelesztve. Másfél órát pihent konyhakendővel letakarva.

Olajban kisütöttem, hogy ússzon benne (közepes hőfokon, így nem szívja meg magát olajjal), konyhai papírtörlőre kiszedtem egy tálba. Annyit tegyünk az olajba, hogy elférjen, sülés közben még nőni fog. Egyszeri alkalomra fele mennyiség is elég.

A maradékot baracklekvárral majszolgattuk be:



Igazi csemegében volt részünk!!!!

Facebookon is követhetőek a receptjeim :)

vicuska13.blogspot.hu

4 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon guszták lettek! Így hogy nincs benne cukor, finom lehet husokhoz is és lekvárral is. Gondolom a baracklekvár is saját befőzésű volt 😊.

teller-cake írta...

Ó, a mama milyen sokszor sütött, nagyon szerettem. Azóta se ettem.. :-(
Köszönöm! :-)

Vicuska írta...

De örülök!!!!

Vicuska írta...

Mindkét fánk felhasználás-verzió tökéletes, Katalin, és igen, a baracklekvárom házi, saját befőzés.

Legnépszerűbb receptjeim:

Közreműködők