Keress egy receptre, vagy összetevőre

Kávé-karamellkrémes mini torta


Szerintem ez a krém mind közül a legfinomabb, évtizedek óta készítem, a legnagyobb kedvencem. 

Piskóta:

6 tojás
6 evőkanál kristálycukor
6 ek mandulaliszt + 2 ek finomliszt (ha csak finomlisztből sütjük, összesen 6 ek kell)
1/2 sütőpor (most kifelejtődött, de így is tökéletes piskóta lett).

6 tojás fehérjét kemény habbá felvertem, egyesével hozzáadtam a tojás sárgáját, a liszteket. (Az állaga megkívánt még 2 evőkanál mandulalisztet, így lett összesen 6 ek-nyi.)
16 cm-es tapadásmentes kapcsos torta forma aljába körformára vágott sütőpapírt tettem, az oldalát vajjal kikentem. 160C fokon sütöttem. Ezen az alacsony hőfokon sütve egyenletes, tökéletesen sima felülete van a kisült piskótának, nem emelkedik fel a közepe.


Elkészítjük a krémet:

Karamellhez:

200 g kristálycukor
1 dl főzött fekete kávé

Habaráshoz:

350 ml hideg tej
6 púpos ek finomliszt

6 ek kristálycukor

200 g vaj

Kardamon cseppek

Belocsoláshoz 100 ml kávé 2 kávéskanál cukorral.

Elkészítés:

200 g cukrot vastag falú serpenyőben megolvasztottam, karamellizáltam, amikor szép aranysárga színe lett, felöntöttem a kávéval. Kis tűzön hagytam forrni, amíg felolvadt a karamellizált cukor. 
Ekkor folytonosan keverve beleöntöttem a habarást, sűrűre főztem. Ki kell főzni, tovább, mint a pudingport szoktuk, hogy ne legyen lisztes íze. 10 perc állás után hozzáadtam még 6 ek cukrot. Hagytam kihűlni, majd habosra kevertem a vajjal.


A krém kóstolgatásával vigyázzunk, mert rohamosan fogy a mennyisége! :)


A piskótát vízszintesen 3 részre vágtam késsel. Belocsoltam: egy lefőzött KV adaggal (kb 100 ml), amibe szintén cseppentettem kardamomot (ha nincs, vagy nem szereti, kihagyható). Mindenképpen hozzá kell adni 1-2-3 teáskanál cukrot, hagyni feloldódni. A cukor nélkül ízetlen lesz. Teáskanállal mindegyik piskótakorongot megöntöztem. 




Betöltöttem a krémmel, kívülről is, darált pisztáciával díszítettem. 

vicuska13.blogspot.hu

4 megjegyzés:

Éva írta...

Szép és nagyon finom tortát készítettél! Tudnám én is szeretni😋

Vicuska írta...

Köszönöm, Évus, ezt a krémet bármilyen süteménybe e tudom képzelni, még képviselőfánkba is :)

Névtelen írta...

Csodásan néz ki és elolvadok, annyira finomnak tűnik. Én is sütök. A múltkor próbáltam karamellt egy krémes tetejére, de valahogy nem volt az igazi. Felhígult. Azt hittem, hogy felrobbanok. Csak 2 percet kellett volna várnom, de elkaptam a tűzhelyről, és nem forraltam ki! Kösz, hogy tőled megtudtam, mi a titka! 🥰❤️

Vicuska írta...

Örülök, hogy fény derült a titokra. Apróságnak tűnik, de lényeges a sikeres eredményhez. Jó sütögetést, remélem, hasonló finomságban lesz részed! 🥰❤️

Legnépszerűbb receptjeim:

Közreműködők