Keress egy receptre, vagy összetevőre

SÜNIFASIRT ÉS TÖLTÖTT CSIRKECOMB





A töltött csirkecombot mindenki kedveli nálunk, a sünifasírt ötlete meg egyszerűen adta magát, mivel fasírtgolyókat sütöttem éppen a saláták mellé, lementettem a masszából és formáztam egyet-egyet fejenként minden személynek. Nagy sikere volt!!!

A fasírt a szokott módon készült, darált hússal nagyon alaposan kikevertem, átgyúrtam a beáztatott és kifacsart zsömléket, nem sajnáltam bele az erdélyi módon egy hete ledarált fokhagymát, amiből csak ki kellett kanalaznom az üvegből a megfelelő mennyiséget. Hosszúkásra alakítottam a sünök testét, a hosszú orrocskákat megformáztam. A szemeket és az orrot szemes bors helyettesítette, a tüskéit kis cérnametélt darabkákkal oldottam meg, megtűzdeltem a hátát, nagyon gyorsan ment, azt hittem, tovább fog időben tartani ez a procedúra. A megsült vékony tüske-tésztácska ehető, picit roppanós, tehát nem kell kiszedegetni, legfeljebb a szemét, orrát, ha gyerek enné- a csípős bors miatt. Az orrukat kissé felfelé kunkorítottam, hogy ne a "földet" túrják, így egészen bájosak lettek. Ráültettem mindegyiket egy-egy töltelékből lecsípett, ellapított töltelék-mezőre és beraktam a töltött csirkés tepsibe, ahol egymás társaságában, békességben készre sültek.

A csirkecombokat besóztam. A töltelékhez megdinszteltem egy nagy fej hagymát, és átsütöttem rajta az előkészített masszát, annyi ideig, hogy a tojást összekapja és besűrűsödjön. FIGYELEM!- a töltelék nem nyersen kerül betöltésre!

Kenyeret beáztattam, jól kifacsartam, sóztam, borsoztam, hozzákevertem 2 májpástétomot (egy sertés- és egy csirke), belekerült egy evőkanálnyi házi darált piros paprika sóban elrakva, fokhagyma, nagyon sok zöldpetrezselyem és 3-4 egész nyers tojás. Ha van, akkor friss csirkemájat szoktam belekaparni. a töltelékbe.

A fellazított bőr alá bepúpoztam a tölteléket, formás kis combokat alakítottam, lekentem mindegyiket, persze csakis kézzel rásimongatva,- az olajban elkevert evőkanálnyi édes darált paprikával. Sápadt színüket elveszítve vidáman várták sorsuk beteljesedését, amíg bemelegítettem a sütőt 180-190 C fokra. Nagyon kevés vizet öntöttem alá. Kb. egy órán át sültek.
Vajas krumplipürével tálaltam és savanyú uborkával.

vicuska13.blogspot.hu

19 megjegyzés:

Csilla írta...

Nagyon tetszik, nagyon ötletes, a töltött csirkecomb pedig... nagyon nyami! :))) Megéheztem, de én vagyok a hibás, minek nézelődöm kora reggel? :DDD

trollanyu írta...

A sünfasírtok ragadtak meg leginkább,nagyon klassz ötlet:)El is fogom készíteni szilveszterre a gyerekek örömére. A cérnametéltet gondolom nem lehet megenni, vagy igen? A kislányom nagyon tud lelkesedni az ilyen mókás ételekért, remélem ezt is nagy örömmel fogja falatozni:)

Vicuska írta...

Köszönöm, Csilla :)
Trollanyu- nagyjából így is sejtettem, hogy ezt fogod írni, azért is igyekeztem kitenni a receptet, hogy Szilveszterre meg tudd valósítani :D Meg lehet enni!!! Szerintem a készítésbe is vond be, élvezni fogja! Lehet egy egész tepsinyit sütni, tökéletes lesz. Melléjük tálalhatsz töltött tojásból piros kalapú pöttyös "gombát", zöld salátalevéllel aláágyazva, erdei hangulatot teremtve... Megfordult a fejemben, de annyiféle kaja volt, hogy az már felesleges lett volna, bár látványos.

Agni írta...

Nagyon finom lehetett minden:) A töltött combok nagyon izgatják a fantáziám, mivel itt nem készítik, ünnepi ebédre is kitűnő lehetne vagy mikor valakit meghívok vacsira. Köszi!

Vicuska írta...

Ágni, az a legjobb benne, azonkívül, hogy finom, hogy előre megsütheted. mert hidegen is, melegen is jó!

Éva írta...

Nagyon guszták és finomak lehettek! Ötletes a süni fasirtod! A töltött csirkecombot szoktam én is csinálni!

Petra írta...

Hatalmas ötlet a sünifasírtod! Vittem.
Boldog Új Évet kívánok!:)

wanna írta...

Éljenek a sünök! Imádom a fasirtot :)
BÚÉK!

Gerdi írta...

Sünifasírt...micsoda ötlet! Ezt megjegyzem! Meg azt is, hogy erdélyi létemre még nem hallottam az előre ledarált fokhagymáról.
A csirkecomb tölteléke is új nekem, de nagyon tetszik, így, ahogy van. Kész ötletparadicsom itt Nálad:-)

Gizi írta...

A töltött csirkecomb nálunk is nagy kedvenc, na de a sünifasírt szuper ötlet. Nagyon guszta.:)

Márti írta...

Nagyon édesek a sünik :) Remek ötlet!

Vicuska írta...

Köszönöm mindenkinek :)
"Bort, búzát, békességet, sötétségben fényességet! Új esztendő újat hozzon, régi jótól meg ne fosszon. Ki barát volt, az maradjon,- ki elindult, az haladjon."

Békés Új Esztendőt Mindnyájunknak! :) Szeretettel- Vicuska.

Hankka írta...

Egészségben, örömökben, sikerekben gazdag, boldog új évet kívánok! :)

korena írta...

Na úgy látom, felbátorodtak a nézelődők. Mint hiteles tanú, elárulom, nem csak jópofa volt, de nagyon finom is!
Köszi Anyuci! :-)

Vicuska írta...

Köszönöm Hankka, viszont kívánom! :)
Kedves hiteles tanúm :D Én köszönöm, örülök, hogy tetszett!

Bors and Pepper írta...

Jaj de cuki!!! Hát ezt meg kell csinálnom!

Vicuska írta...

Örülök, hogy ekkora tetszést váltott ki, tovább fejleszthető ötlet. Akár süncsalád is alkotható. Attól tartottam, hogy szétcsúszik sütés közben a megformázott kis sündisznó, de tökéletesen tartotta magát.

Elisabeth írta...

Igazán mondom nagyon finom, és ötletes. A csirkét mindenféle módon szeretem, és töltve, fantasztikus!
A fasirt is nagyon guszta és finom!

Vicuska írta...

Köszönöm, sajnálom, hogy nem túl fotogének, élőben sokkal jobban néztek ki :)

Legnépszerűbb receptjeim:

Közreműködők