Keress egy receptre, vagy összetevőre

ZABPELYHES CSOKIS SÜTI SÜTÉS NÉLKÜL





 
Omlós, finom, gyorsan készülő egészséges rágcsálnivaló, nagyon egyszerű elkészíteni! Klasszikus amerikai recept, csokiimádóknak kötelező! Bónuszként leírom a süthető három az egyben zabpelyhes keksz receptjét is.

200 g cukor
50 ml tej
50 g kakaó (holland, mert az sötét barna színű és finom)
50 g vaj

50 ml mogyoró vaj (vagy Nutella)
1 teáskanál vaníliás cukor

200 g zabpehely, nagy méretű


Először előkészítünk egy sütőpapír darabot, amit az asztalra, nagyobb tálcára vagy tepsibe terítünk.
Összekeverjük és egy vastag falú mélyebb lábasban vagy mély serpenyőben odatesszük a tűzhelyre az első 4 komponenst melegedni- cukor, tej, kakaó, vaj.
Ha amerikai módon mérőpoharat használunk, az megkönnyíti az előkészületeket, sokkal könnyebb dolgunk van- 2 csésze cukor, kakaó, tej, vaj ½ csésze. Mindegy a mértéke.
Közepes lángon felfőzzük, állandóan kavargatva. Ahogy felforrt, ez gyorsan bekövetkezik, tehát buborékokat látunk megjelenni a felületén, akkor pontosan 2 és fél percig kavargatjuk. Hozzáadjuk a második szakasz hozzávalóit- mogyoróvaj vagy Nutella (1/2 csésze) és vanília. Leemeljük a tűzről az edényt és gyors mozdulatokkal összekeverjük a 4. szakaszban a zabpelyhet (3 csészével). Darabosat érdemes használni.
Kanállal kekszeket formázunk a sütőpapíron és bármivel díszíthetjük, amink van. Hagyjuk kihűlni, azalatt kinyalogatjuk az edényt :) Ahogy hűl, keményebb lesz!
A süteményünk készen van!

Mogyoróvaj (ledarálunk sós mogyorót robotgépben+ pici vaj vagy olaj, hogy krémesebb legyen, mehet hozzá egy kanálka méz) helyett nyugodtan használhatunk Nutellát vagy egy marék darált diót, itt elsősorban az íz a lényeg.


Ha mindenképpen be akarjuk kapcsolni a sütőt, akkor használjuk a következő zabpelyhes receptet:
Három az egyben vagyis Zabpelyhes keksz háromféle tartalommal


150 g zabpehely
200 g liszt
100 g cukor
120 ml méz (1/2 pohár)
150 g tejföl
1 tojás
100 g vaj
½ teáskanál szódabikarbóna
1 tábla csokoládé
100 g dió (elhagyható)
100 g mazsola

A lisztet a szódával átszitáljuk. A vajat a cukorral nagyon habosra, fehéredésig keverjük. Hozzáadunk egy tojást, majd a tejfölt, a mézet és a zabpelyhet, mindegyik komponens után jól átkeverjük. Apránként a lisztet, nem sűrű állagú tésztát kell kapnunk, ami ragad a kézhez, ezért nem manuálisan elegyítjük.
A sütőt előmelegítjük 200 C fokra, a tepsire sütőpapírt terítünk.
A tésztát 3 egyenlő részre osztjuk, az elsőbe keverjük a reszelt csokit, a 2.-ba a darabos diót, a 3.-ba a mazsolát (esetleg kis fahéjat).
Kanállal kirakjuk a keksznek valót a tepsire 3-5 cm távolságra egymástól, hogy ne ragadjanak egymáshoz. 10-15 percet sütjük 200 C fokon, sütőnktől függően.
Melegen, hidegen nagyon finom 3 féle zabpelyhes kekszet kaptunk! :)

Első recept az orosz foodclub oldaláról, Ljubov Shukacheva receptje.
A második lil-8888-tól a koolinarról.

Facebookon is megtalálhatóak a receptjeim

vicuska13.blogspot.hu

32 megjegyzés:

Katalin írta...

Vicuska ez nagyszerű! Nagyon finom lehet a sok kakaó, a nutella.... És a gyöngyvirágod is nagyon szép!

Seffer Lilla írta...

Nagyon finom lehet ez az édesség, nekem jöhet minden verzióban...:)

Vicuska írta...

Katalin, nagyszerű és tényleg egyszerű, egy-kettőre készen van! Milyen jó lesz majd nyáron is a nagy hőségben ilyet "sütni" :D
Örülök, ha tetszik, Lilla :)

Éva írta...

Guszta és nagyon finom lehet!

Vicuska írta...

Köszönöm, Évus :)

Kati írta...

Nekem is tetszik:)

Vicuska írta...

Egyszerű sütemény, de megéri összehozni, nem is gondoltam, hogy ennyi embernek fog tetszeni :) Köszönöm!

Gizi írta...

Csokiimádó vagyok, úgyhogy akkor nekem kötelező elkészíteni!!!:)) Mostanában éppen ilyen édes kényeztetésre lenne nagyon-nagy szükségem. Csodálatos a gyöngyvirágod, nagyon szeretem az illatát.

Hankka írta...

Nagyon finomnak tűnik, és nem is nehéz elkészíteni! :) Én is most készülök amerikai csokis kekszet sütni, annak sós mogyoró is kell a tésztájába, kíváncsi vagyok, milyen lesz! :)

Vicuska írta...

Én is szeretem a gyöngyvirág illatát! A csoki emeli a szerotonin szintet, ami a "boldogság" hormon. Derítsük magunkat jókedvre!
Hankka, elvileg a mogyoró vaj is sós mogyoró alapú!

trollanyu írta...

Nálunk most mindenben zabpehely van, ezt a fincsi gyors kekszet is mentem, nagyon tetszik, hogy nem kell sütni:) Mindenképpen nagy szemű zabpehely kell hozzá? Mert kicsi van otthon:)

Mági írta...

De jó!

Erika írta...

Nagyon szeretem ezeket a zabpelyhes finomságokat, jól néz ki nagyon!:)

Vicuska írta...

Erzsó, mennyire kicsi a zabpelyhed? Lehet nálam az a nagy? :)
Ági, jó és hasznos :)
Erika, köszi, mégiscsak sokan vagyunk, akik szeretjük :)

Emi írta...

Ez nagyon fincsi lehet! Imádom a zabpelyhes sütiket, ezek a kekszek meg nagyon ellenállhatatlanok. Nutellával készíteném, a mogyoróvaj sajnos nem jön be:)

Márti írta...

Mindkét változat szuper!! nekem is tetszik :))

Kiss Gabi írta...

Kérdezném, ha szabad, hogy az a jópofa edényed honnan van, illetve lehet-e tudni ki csinálta...

heti menük írta...

Az előttem szólók már mindent elmondtak, nincs már mit hozzáfűzni: guszta, csokis, egyszerű, finom, zabpelyhes, nutellás, kakaós, gyöngyvirágos...imádni való:)

HajniZoli írta...

A tálat én is kinyalogatnám:) aztán jöhet a keksz!

Vicuska írta...

Emi, 50 ml bármelyikből kevéske mennyiség, de ízben jót tesz a keksznek :)
Márti, örülök!
Gabika, rég láttalak, remélem csak azért, mert alkotsz teljes gőzzel :) Az edényt Dél-Amerikaiként származtatták, úgy vettem, csak nem emlékszem már, hogy inka, azték vagy mexikói. Utána kell néznem. Van többféle, nagyon szeretem őket.
Heti menük, köszi, jó kis felsorolás összegzés :) tetszik!
HajniZoli, látom, konkurensre akadtam :D

teller-cake írta...

Fantasztikus ez a recept, én pont most próbálkozom életem első zacskó zabpelyhéből sütögetni. De így, hogy a sütés elmarad - még nagyszerűbb! :-) Nagyon tetszik a blogod, örülök, hogy ide találtam és köszönöm a bizalmadat az enyémhez!

Vicuska írta...

Teller-cake, ahogy időm engedi, megyek még, én is örültem, a blogod tartalma megfogott :) Azt hallottam tőlem idősebb nénikéktől, hogy fasírtba keverve is jó a zabpehely, azt még nem próbáltam. Mindenesetre felhasználható édes és sós ételekhez, és mindeközben erősítjük az immunrendszerünket! A zabpehely az egyik leginkább egészséges és tápláló gabona, jó hogy megvetted. Igaz, sokkal fiatalabb kultúra, mint a búza és az árpa.

Elisabeth írta...

Vicuska, én is ugy vagyok mint a Gizike, csoki imádó! Most nem tudom hogy ez jó szokás vagy rossz, de szerintem jó. Nagyon fantasztikus deszert, főleg még a mgyorós Nutella csokival.
A háttér nagyon kedves, és barátságos, főleg a gyertya, és a szép gyönygyvirág csokor!

Köszönöm a kedves szavaidat a blogomon!
xoxo

Vicuska írta...

Szerintem a csokoládé az egyik legjobb dolog! Látom, te is romantikus lélek vagy, Elisabeth!!! :) Köszönöm! Ez csak természetes...

Kiss Gabi írta...

Köszi az edényről mondottakat, azt gondoltam, hogy indián, csak az fúrja az oldalamat, hogy eredeti-e :D "Mellesleg" elolvastam a receptet és nagyon megtetszett, szerintem megcsinálom!

Vicuska írta...

:D No csak furdaljon, mert attól, hogy az üzletben akként árulják, nem tudni, eredeti-e vagy itt kreálták, de tény, hogy az üzletben csak ilyen "indiános" alkotások voltak! Van két saját agyagból gyúrt szobrom, tettem egy röpke kitérőt sok évvel ezelőtt egy művésztáborban a festészet mellett az agyagozás felé, igaz, aztán nem volt hol kiégetnem...
Mellesleg írd majd meg, hogy ízlett :). Hogy ne száradjon ki, dobozban kell tárolni a sütit!

Kiss Gabi írta...

Oké, a hétvégén megcsinálom! :) Lám, lám, tudtam én, hogy valami titok lappang még itt :D üdv néked, rokonlélek!

korena írta...

Arany János verse óta már tudjuk, hogy itt valami titok lappang... :D

Liza írta...

Örülök, hogy megtaláltam ezt a recepted, gyorsan el is mentettem, ki fogom próbálni. Mostanában én is sok mindent zabpehellyel készítek és nagyon szeretem.:)

Vicuska írta...

Szerencsére jól felhasználható és még finomak is a zabpehellyel készült dolgok.

varga m írta...

Most készitettem el,adtam hozzá darált és durvára vágott mogyorót,amit nemrég szedtem össze a kertemből.Izesitettem egy kevés rum aromával,nagyon finom lett.

Vicuska írta...

Köszönöm az ötletet varga m :) Milyen jó, ha valaki tud a kertjében mogyorót gyűjteni! Lehet, nekem is kéne ültetnem.

Legnépszerűbb receptjeim:

Közreműködők