Keress egy receptre, vagy összetevőre

SÓS KIFLI DINSZTELT SÓS-BORSOS KÁPOSZTÁVAL SÖRREL KÉSZÜLT TÉSZTÁBAN


Régóta használom a sörös tésztát, ami különlegesen finom, leveles alapot ad a sós pitékhez, galétához.  Tojás nélkül készül, kevés hozzávalóból, nagyon egyszerűen. Nem kell bele semmi extra, így jó, ahogy van!
A káposztával töltött sós kifli ötletét Marisz blogján találtam.

Frissen fogyasztva, de pár nap után is, rendkívül finom harapnivaló!

Egy kisebb fejű káposztáról leszedtem a külső leveleket, lereszeltem apróra és megsóztam, 10-15 percet hagytam, hogy levet engedjen. Egy mélyebb teflonos serpenyőben a már meleg olajba (vagy disznózsírba) 2-3 evőkanál kristálycukrot szép barnára karamellizáltam (megpirítottam) és belekevertem a kifacsart káposztát. Frissen őrölt borsot adtam hozzá ízlés szerint. Élénk tűzön, időnként kavargatva megpároltam. Amennyiben úgy látjuk, hogy szükséges, nagyon kevés vízzel pótoljuk a nedvességet, nehogy leégjen. Fél óra alatt készen van. Szeretem egy kicsit lepirítani a végén. Ugyanez a tészta édes töltelékkel is finom, például sűrű házi szilvalekvárral.

Összeállítottam a tésztát-

300 g liszt
250 g vaj lereszelve
250 ml világos sör (én barna sört használtam fel)
só, szerintem kell bele, mert jobban kiemeli az ízeket

A lisztet és a vajat összemorzsoltam ujjaimmal. Megsóztam és apránként öntögetve hozzá a sört, gyors mozdulatokkal átgyúrtam a tésztát. Azért kell ilyen finoman bánni a tésztával, hogy a vaj ne érkezzen megolvadni, így lesz szép leveles a tésztánk. Minimum fél órát kell hűtőben pihentetni. Előző este begyúrtam, másnapig állt a hűtőben Folpackba csomagolva, másnap sütöttem. Ezzel is lecsökkenthető a készítési idő :)

A hűtőből kiemelve 3, nagyjából egyenlő részre osztottam, egyesével kör alakúra nyújtottam 1-1 cipót, 8 felé osztottam pizzavágó koronggal (vagy késsel), a szélesebb végébe halmoztam egy bő evőkanál káposztát, a széleit kétoldalt kissé széthúzva ráhajtottam jobbról és balról is a töltelék szélére és feltekertem mindegyiket.


A fotón jól láthatóak a készítés fázisai:


Néhányból kiflit formáztam, összecsípve finoman a széleit és befordítva, a többit henger formájúan hagytam, nem hajlítottam meg, mert így jobban elfértek a tepsin.


A sütőt előmelegítettem 180 C fokra és az összegyűrt és kisimított sütőpapírra sorakoztatott dundi töltött kifliket lekentem tojássárgájával, rögtön a sütőbe toltam kb  20-30 percre (sütőtől függő).
A sütőpapír összegyűrését sütés előtt Jamie Olivértől lestem el, így jobban formázható, nem kunkorodik a tepsi szélén stb. :) Előtte meg lehet vizezni és úgy gyűrögetni.



Próbálják ki, mert tényleg nagyon finom!!!

A dinsztelt, párolt káposzta kitűnően fagyasztható. Nagyobb adagot elkészíthetünk, egy részét felhasználjuk, a többit megfelelő edénybe adagolva a mélyhűtőbe teszünk.
A fotók borongós, sötét napon készültek. A közeli képek pedig nem jól sikerültek, ezért nem tudom megmutatni, mennyire szépen rétegződik a tészta, milyen szép leveles, roppanós és mégis puha- szóval ideális :)

Sörös-tészta az alapja a ratatouille galétámnak is, vaj helyett Olíva olajjal- isteni finom, nagyon szeretem, a linkre kattintva megnézhető az elkészítése:
RATATOUILLE GALETA- A FELEJTHETETLEN FRANCIA KALAND


Facebookon is követhetőek a receptjeim! :)

vicuska13.blogspot.hu

12 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon guszta! Most én is elfogadnék ebből a finomságból 1-2 darabot!

Vicuska írta...

Őszintén mondom, szükség van kellő önmegtartóztatásra :D De jóízűen beszélgethetnénk mellette!

Gerdi írta...

Az utolsó fotón még az is látszik, milyen szép réteges lett a tészta. Érdekes, hogy ebből a három hozzávalóból ilyen lesz! Kíváncsivá tettél, próbát tervezgetek! :-) A káposztatöltelék is tetszik. Nagyon szeretem a dinsztelt káposztát, mikor káposztás tésztát készítek, mindig gyakran kóstolgatom, s szinte jól lakok, mire elkészül! :-)

Tiffanylda írta...

Gyönyörű és ínycsiklandó, Vicuskám, mint minden recepted! Sajnos vissza kell fognunk a zsíros dolgokat, de a házban mindig nagy a forgalom, úgyhogy lesz kit elkápráztatni vele és akkor mi is megkóstoljuk!;) Köszönöm, hogy megosztottad velünk!

Vicuska írta...

Nekem nagyon tetszik a a ratatouille galéta sörös tésztája, ott a vaj helyett Olíva olaj kerüla tésztába- hát az valami mennyei ízű és állagú. Ezért is biztos voltam abban, hogy ez a kifli is tetszeni fog. Réteges ám! Tényleg sajnálom, hogy nem sikerültek a közeli fotók, mert ott látszana igazán, milyen vékony leveles, törékeny a kisült tészta. A dinsztelt káposzta kostolással ugyanígy vagyok, egyedi, finom íze van ám :)

Vicuska írta...

Ildikóm, aranyos vagy, köszönöm szépen :) Sajnos, ez valóban zsíros dolog, de attól lesz igazán leveles, mint a jó hájas tészta. A káposztát szintén zsíron pároljuk. De nem diétázó családtagjaid hálásak lesznek érte, ha megsütöd! Nagyon szívesen osztom meg azt, ami jó és finom, tegyük szebbé, finomabbá a világot mindannyian, ráfér!!!

Verus írta...

Ez valami isteni lehet, vittem is a receptet! Köszi Vicuska! :)

Vicuska írta...

Verus, a gyerekek örülni fognak, sőt, ha a káposztát előre megdinszteled, pikk-pakk készen van és már ehetitek is :)

Katalin írta...

Hű de finom lehet, szeretem a káposztás töltelékeket, főleg sok borssal :-)

Vicuska írta...

Én is borsosan szeretem!!!

Vanilin írta...

Látszik rajtuk, hogy nagyon finomak! :) Én nem rajongok a káposztás dolgokért, de a tésztáját kipróbálom. :)

Vicuska írta...

Kösziii :) Nagyon jó ötlet! Mással is tölthető!

Legnépszerűbb receptjeim:

Közreműködők