Keress egy receptre, vagy összetevőre

DIÓS PADLIZSÁN SALÁTA GRÚZIÁBÓL






1 padlizsán
2 paradicsom
1 pohár dió
3-4 nagyobb cikk fokhagyma

bors
majonéz

Ezt a mennyiséget érdemes sokszorozni, mert nagyon finom, kellemes ízű harapnivaló, most csak egy padlizsánom volt a hűtőben, de két főnek pont elegendő adag egyszeri fogyasztásra.
A padlizsánt héjastól kockára vágtam és nagyon kevés olajon készre pároltam, kb 15 perc alatt, időnként megkavartam.
Lehetne több olajban átsütni, de a padlizsán képes szivacs módjára mindet magába szívni, ezért nem adtam neki sokat, ha készen van, szűrőben le kell csepegtetni a felesleges olajat (nem tettem, mert eleve alig adtam alá). Amíg ez a folyamat tartott, addig megpucoltam a fokhagymát, késsel apróra vágtam. A paradicsomot előbb szeletekre, majd kockára aprítottam, összekevertem a fokhagymával, sóztam, borsoztam. Hozzáadtam a darált diót, amit kicsit darabosabbra hagytam.

A kész, kihűlt padlizsánnal és a majonézzel összekevertem.

Egyszerűen imádnivaló!!!

Grúzia az egykori Szovjetunió, ma már önálló állama. A grúz gasztronómia előszeretettel használja az ételeibe a különböző fűszereket és a diót. Az utóbbi húsokba vagy mellé szószként elképzelhetetlen (lásd például- szacivi), de zöldség és akár hal kísérője is ez a komponens. Nekem nagyon bejön ez a társítás! :)

vicuska13.blogspot.hu

14 megjegyzés:

trollanyu írta...

Lehet, hogy grúz voltam előző életemben, de nekem ez tökéletes. Nagyon finom, a padlizsánt imádom egyébként is és ez egy nagyon izgalmas recept.

Márti írta...

Nálunk nagy kedvenc a padlizsán, sülve, főve, rakottan, majonézesen, de dióval még nem ettem, biztos finom!

wanna írta...

Én is éppen ma készítettem padlizsánt, egyszerűen imádom. Szerintem is nagyon sok mindenhez jó a dió, salátákhoz keverhető.

Hankka írta...

A padlizsánt pont amiatt, hogy nagyon megszívja magát zsiradékkal, nemigen szeretjük, ritkán kerül asztalra. De lehet, hogy most kivételt teszek, és megkóstoljuk salátaként! Guszta!

Vicuska írta...

trollanyu, szerintem én is onnan reinkarnálódtam, mert eddig abból a repertoárból, amit elkészítettem a grúz ételekből, minden elsőre nagyon ízlett, mondhatnám- az én ízvilágom :)
Márti, ma már el sem hiszem, hogy csak bő 10 éve kedveltem meg én is!
Wanna, tudod-e, hogy jól fagyasztható, így télen is bármikor fel tudom használni.
Hankka, nekem sem ajánlott a túl olajos, zsíros kaja egy ideje, két evőkanálnyiban készítettem, de nyugodtan párolhatod kevés vízben, úgy is jó lesz. ki van próbálva! Sőt- mikrózhatod, lefedve, tökéletesen megpuhul...

Bors and Pepper írta...

Grúz receptet még soha nem olvastam, pláne nem ettem! Mármint grúz ételt... Izgalmas!!!

Vicuska írta...

... izgalmas és finom...

Ani írta...

Ez jó, egy érdekes sali. Lassan rám köszön a fogyókúrám előestéje, így el is mentem. Persze asszem joghurt lészen a majóból.))

Vicuska írta...

Jó lesz a joghurt is, de dobd fel egy kis mustárral és citromlével.

Gerdi írta...

Érdekes ízvilág... Szeretjük a padliszánt, mármint én és a Férjem, van is lefagyasztva , gondolom, az is megteszi.

Petra írta...

Csatlakozom, tényleg nagyon izgalmas recept. Ezt szívesen megkóstolnám, annak ellenére, hogy nem vagyok nagy padlizsán rajongó. :)

Vicuska írta...

Az olajos magvakat (dió, diófélék, napraforgómag, tökmag, szezámmag) előszeretettel használom salátákba, nyersen vagy pirítva, itt nagyon a helyén van, igazi ízharmónia szerintem.

Unknown írta...

De jó, hogy kiszúrtam ezt a receptet, épp padlizsánt vettem tegnap és azon gondolkodtam, mit is készítsek belőle:) Nagyon jól néz ki!

Vicuska írta...

Nekem is imponál, Veruss :) Különleges ízvilágban lesz részed, szerintem gyakrabban is fogod készíteni, miután megkóstoltad!

Legnépszerűbb receptjeim:

Közreműködők