Keress egy receptre, vagy összetevőre

CSIRKEROLÁD MEGLEPETÉSSEL TÖLTVE



Elegáns és finom, akár ünnepi ételként is tálalható! Aszalt szilvával, reszelt sajttal és saját készítésű darált piros paprikával töltöttem a csirkemellet, a tetejét medvehagymával szórtam és aszalt paradicsommal társítottam.

1 kendermagos csirke nagyobb méretű melle
sóval elrakott darált piros paprika (vagy sima száraz piros paprika, de akkor sózzuk a húst)
reszelt trappista sajt
egy kis zacskó aszalt szilva
tengeri só
bors
maroknyi medvehagyma (vad fokhagyma)
aszalt paradicsom
olaj


Csirkemellet mindig bőrös-csontos változatban vásárolok. 
Leöblítem. Ha nem töltöm, akkor határozott mozdulattal leszedem a bőrét. Vagy egészben használom fel, vagy kicsontozva.
Most csak a filét használtam fel, ezért kicsontoztam. Nem kell ehhez hentes iskola, a mellett középen éles késsel a csont mentén végigvágtam, mindkét oldalon lefejtettem a kés segítségével. A húsokat keresztben kettészeltem, a két vékony húscsíkot is, ami a mellnél található, leheletnyit megklopfoltam, éppen csak annyira, hogy formásabbak legyenek. Így lett 6 szeletem, 2 nagyobb, 2 valamivel kisebb és két kicsi méretű. Egy mellnél ez azért előny (a forma :)). A bőrt és a csontot elraktároztam a mélyhűtőben húslé készítéséhez a többi mellé.

A húst nem sóztam, mert a sóban elrakott paprikakrémmel kentem le mindegyiket. Receptje itt található.

Megszórtam a reszelt trappista sajttal, ráhelyeztem libasorban pár szem aszalt szilvát.


Feltekerni nem lett volna egyszerű feladat a szeletek mérete miatt, ezért csak összetűztem hústűvel a töltelék fölött hosszában összefogott szeleteket. Kiolajozott tűzálló üvegtálba helyeztem.



Tengeri sóval, borssal, apróra vágott medvehagymával megszórtam, mellé helyeztem 5-6 aszalt paradicsomot.



Fél deci vizet öntöttem alá. Fóliával precízen lefedtem. Előmelegített sütőben kb. 190-200C fokon 35 perc alatt készre sütöttem.



Holnapi ebédre készült. Melegen, hidegen egyaránt finom. Tört krumplival, rizzsel tálaljuk.



Az ötletet innen merítettem:
Rita írta a címkéknél- gluténmentes, tejmentes, tojásmentes…

Facebookon is megtalálhatóak a receptjeim

vicuska13.blogspot.hu

25 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon jól néz ki, guszta, a medvehagyma biztos finom lesz rajat. Hasonlót én is készítettem karácsonyra, csak én pulykamellből, ""aszaltszilvával töltött pulykamell chutney-val" címet adtam neki. A jénaid is nagyon tetszik, nekem is ugyanilyen van :)

Katalin írta...

Előbb elfelejtettem írni, hogy látom már 5 képnél többet is sikerült feltöltened. Ezek szerint megoldódott a probléma?

Vicuska írta...

Jó reggelt, Katalin :) Köszönöm! Gyorsan megnéztem, mi is volt Nálad karácsonyra, sokkal gazdagabban készítetted- a sonka, füstölt szalonna még inkább elvarázsol ízvilágával.
Nekem is nagyon tetszik, formailag is, mert négyzet alakú, fedeles, no meg elviseli a sütő és a mélyhűtő általi hőmérséklet ingadozást :)

Vicuska írta...

Pedig akartam említeni, de gondoltam, hogy úgyis észreveszed :) A blogspot egyik pozitív változtatásának köszönhető!

Éva írta...

Nagyon guszta és igen finom lehet!Ez a húsi és az aszalt szilva együtt nagyon felkeltette az érdeklődésemet!

Vicuska írta...

Nem csodálom :) Klasszikus párosítás és nagyon finom, Évus!

Blogkonyha írta...

Nagyon finom lehet! Tényleg van benne meglepetés! :o)

Vicuska írta...

Finom volt!!!! Petrezselymes rizzsel ettük :)

Mági írta...

Gusztusos, mint minden Nálad.

Vicuska írta...

Köszönöm szépen :)

Gizi írta...

Nincs is kétségem, hogy nagyon finom lehetett, és egy ünnepi asztalon is megállná a helyét. Igazán finom, szaftos, nagyon szeretjük az ilyen töltött húsokat. Apa régebben nem akarta megenni a csirkemellet, mondván nagyon kiszárad, aztán rájött, hogy milyen szaftos tudd lenni, ha nincs agyonsütve.

Vicuska írta...

Így igaz, köszönöm, Gizus! A párolás jót tesz a hússal, nem engedi kiszáradni, ha igény van rá, még lehet fólia nélkül is sütni, de szerintem felesleges, jól írtad, ez ily módon olyan szaftos!

trollanyu írta...

Klasszikus finomság:) Nagyon szeretem, irtó jól is néz ki. Nálunk is általában pulykamellel készül, de nem tudom miért, különben a csirkemell a gyerekek kedvence.Finom lehet a medvehagymával fűszerezve.

Gabriella írta...

Ó, ez most nagyon jó lenne ebédre, annyira jól néz ki, és még milyen finom lehet...! :)

(eltüntettem a szóellenőrzést, most már jöhetsz Vicuska:))

Seffer Lilla írta...

Húú, ez nagyon-nagyon tetszik!

Vicuska írta...

Igen, trollanyu, talán éppen azért klasszikus, mert olyan sokan szeretik, én a pulyka húsát nem annyira favorizálom, de jól elkészítve lehet észre sem venném, hogy azt eszem :D
Köszönöm, köszönöm, Gabriella, aranyos vagy! :)

Vicuska írta...

Köszi Lilla! :)

Gerdi írta...

Mennyi íz keveredik benne! Én egyszerűbben szoktam készíteni -csak szilvával-, de legközelebb megbolondítom Vicuska módra!

Vicuska írta...

:) Köszönöm! Sima szilvát, vagy befőttet tekersz a husiba?

Hankka írta...

Aszalt szilvával én is töltöttem, de az enyém szárazabb. Ez a sajtos, szaftos husi biztosan nagyon finom! :)

Vicuska írta...

Hankka, Te, úgy emlékszem, hogy kirántottad, úgy is nagyon finom, én meg az utóbbi időben inkább párolok vagy sütőben párolom és sütöm a húsokat, mert egyre inkább kedvelem a szaftosságuk miatt. :)

Barbi konyhája írta...

Ez is milyen finom ételpárosítás! Étteremben ettem aszalt szilvás pulykamellet, de ez is sokkal érdekesebb! Nagyon guszta étel, a sárgarépa masni is igazán aranyos! :)

Vicuska írta...

Köszönöm, köszönöm :)

Tiffanylda írta...

Hasonlót én is szoktam készíteni, de nem medvehagymás, panírozott, rántott, hűtött, szeletelt... Szóval egészen más!:))) Isteni finom lehet!!!

Vicuska írta...

A medvehagyma csak a tavaszi avitaminózis miatt van rajta :) Ha allergiás vagy rá, felejtsd el, jó rá a zöldhagyma szár is! A panírozott, rántott, hűtött, szeletelt is isteni finom!

Legnépszerűbb receptjeim:

Közreműködők