Üdvözöllek a blogomon!



Keresés ebben a blogban

Közreműködők

2014. október 4., szombat

BORSCSLEVESHEZ ALAP TÉLÉRE


Érdemes előrelátóan jó sokat befőzni ebből a borscsleveshez való alapból. Télen csak a krumplit és káposztát kell hozzá megfőzni és már lehet is tálalni ezt a vitamindús levest tejföllel, friss kenyérrel, de még jobb finom fokhagymás pampuskával. 


Főtt hússal is készíthetjük klasszikusan, pampuskával, vagy vega változatban szárított gombával, vagy a taganrogi borscs csirkehússal és sóskával, - vagy hallottak már az aszalt szilvával készült borscslevesről? - mind élvezetes ízélmény,! Imádom bárhogyan!

10 db ½ l üveghez

cékla 2-3 kg reszelve vagy vékony hasábokra vágva
érett paradicsom 2 kg vagy helyette kész házi paradicsomlé vagy paradicsom paszta
sárgarépa 2,5 kg reszelve (én karikára vágva szeretem)
„húsos” paprika 2 kg kockára vágva
petrezselyemzöld és kapor 250 g (több is lehet)
fokhagyma 200 g reszelve
vörös hagyma ½-1 kg kockára
olaj ½ liter
só, cukor babérlevél ízlés szerint
lehet pici ecettel savanyítani


Mindent előkészítettem, átmostam, meghámoztam és felaprítottam. A céklát, fokhagymát lereszeltem, a hagymát, petrezselyem zöldet, kaprot, apróra vágtam, a paradicsomot és paprikát kisebb kocskára, a sárgarépát karikára. Aztán belevágtam!
Egy 10 literes fazékban 30 percet pároltam az olajban a céklát, a paprikát, sárgarépát, hagymát és a paradicsomot. Rádobtam az apróra vágott petrezselymet és kaprot, fokhagymát. Só, cukor és babérlevél következett. Még 5 percet pároltam, időnként megkeverve egy nagy méretű fakanállal. Kevés ecettel ízesítettem.
Forrón sterilizált üvegekbe adagoltam, egy csipetnyi szalicil került a tetejére és lezártam az üvegeket, 2 napra száraz dunsztban pihentettem párnák között.


 Az üvegek sterilizálásának több mondjáról itt írtam.

Facebookon is követhetőek a receptjeim :)


vicuska13.blogspot.hu

3 megjegyzés:

Gerdi írta...

Mennyi finomságot főztél be! Az ecetes olajos paprika nagy kedvencem, egyike azoknak, amiket sajnos nem tanultam meg Anyukámtól. Ki fogom próbálni a Te változatodat, nagyon hasonlónak találom az általam ismerthez.
Ez utóbbi bejegyzésnél -nem is tudom, miért- a pampuska jobban vonzotta a tekintetemet:-) Elárulod, hogyan készül?

Vicuska írta...

Gerdi, nekem is legnagyobb kedvencem a savanyúságok közül az ecetes-olajos paprika :) Közkívánatra beraktam a linkeket a blogon szereplő receptekre, köztük a pampuskára is, hogy ne kelljen keresgélni. Jó fokhagymásan készítve nagyon finom és bármilyen (nem édes) leveshez jó kísérő.

Gerdi írta...

Vicuska, köszönöm a linket! Pampuskát fogok sütni, jó fokhagymásat:-)