Keress egy receptre, vagy összetevőre

PUHA, VANÍLIÁS KRÉMMEL TÖLTÖTT (PUDINGOS) KALÁCS


Ez egy tökéletes, pihe-puha, nagyon finom, vanília pudinggal töltött kalács recept! A kész kalácsokat, hosszában kettévágva, betöltjük vaníliás krémmel, amibe csak két kanál cukor kerül, tehát nem túl édes, sőt. FB közösség Kalács-mánia oldalán találtam Klára Brenkus receptjét a kalácsok fotójával. Első látásra meggyőzött engem is, hiszen rengeteg pozitív visszajelzést kapott azoktól, akik megsütötték. Érdemes kipróbálni!


2,5 dl tej, langyosan
2 dk friss élesztő
3 tojás sárgája (ha kevés a tojásunk otthon, lehet akár 2 ts)
10 kávéskanál cukor
csipet só
2 dl olaj (nálam fele Olíva olaj) (visszajelzések alapján többen 1,5 dl olajat használtak)
450 g sima liszt

KRÉM:

5 dl tej (fél liter) (lehet 3/4 liter tej és hozzá + 1 pudingpor)
2 vaníliás pudingpor
2 csomag vaníliás cukor
2 evőkanál cukor
ha kihűlt, + kb 100-130 g vaj (de elég akár 50 g is), nekem így finom volt

1 tojás sárgája, lekenni a süti tetetjét

Az élesztőt belemostam a tejbe. Kalácstésztát dagasztottam, eleinte úgy tűnt, hogy nehezen veszi fel az olajat, amit apránként adagoltam, de gyönyörűen összeállt a tészta. Ettől lesz szép hólyagos! Konyhakendővel letakartam és kb. egy óra alatt duplájára kelesztettem. A tésztát 20 felé elosztottam, mindegyiket 30 cm hosszúra sodortam a két tenyerem között, félbehajtottam és háromszor megcsavartam, a végét alulra tűrtem. Két, sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem őket. Letakarva 30 percet kelesztettem. Lekentem egy tojás sárgájával.


175-180C fokon (nem légkeveréssel) 30 perc alatt arany barnára sütöttem. A két tepsit félidőben megcseréltem alulról felülre.
A krémet megfőztem, kihűlés után habosra kevertem a vajjal.
Amikor a szép kalácsok kihűltek, kettévágtam hosszában és nyomózsák segítségével betöltöttem a krémmel. Tetejét porcukorral „behavaztam”.

Másnap is pihe-puha, már ha marad belőle :)

A tojás fehérjét zacskóban lefagyasztottam, ebből készül majd újra a kedvencem- Angyalok eledele süti csak tojás fehérjéből.


Klára ajánlja kipróbálni csokoládé vagy karamell krémmel töltve, úgy is finom a kalács.

Libor Mária, Limara FB oldalán találtam a receptet, "Akik szeretnek kenyeret sütni", nálam ez a kalács bejegyzés eddig (egy hét alatt) 440 like-ot kapott, és 52 megosztást! Ezúton is köszönöm mindenkinek!!! 
FB oldalamon pedig 8540 embert ért el és 75 ember osztotta meg másokkal. Örülök, hogy ennyi embernek tetszett!

Facebookon is követhetőek  a receptjeim! :)

vicuska13.blogspot.hu

8 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon jól néz ki és igen finom lehet! Első ránézésre mint a képviselőfánk csábít az elkészítésére:-))

Vicuska írta...

Örülök, ha elcsábulsz rá, mert ízleni fog, a krémbe meg lehet duplázni a cukormennyiséget, de nekem nagyon ízlett így, szinte édesség mentesen.

Vanilin írta...

De szépek!!! :) Isteni finom lehet! :)

Vicuska írta...

Köszönöm szépen :) Az bizony!

Gabriella írta...

Hűha, nagyon guszta és szép!

Vicuska írta...

... és finooom!!! Köszi :)

Gerdi írta...

Juj, de szépek! Férjem nem sűrűn rendel sütit, inkább húst, de erre azt mondta, ilyet süssek! :-)

Vicuska írta...

Az FB-n sütötték kevesebb olajjal, úgy is jónak találtatott. Lehet kísérletezni.

Legnépszerűbb receptjeim:

Közreműködők